Telefon: 0723 370 540

Astrologia Yi Jing-ului  - Dan Seracu

Astrologia Yi Jing-ului - Dan Seracu

28,00 RON 30,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
Ce se ascunde în străvechea scriere Yi Jing? Mileniile au confirmat cunoaşterea şi înţelepciunea din semnele secrete, încercând să descifreze sensurile şi semnificaţiile. Binele şi răul, iubirea şi ura, pacea şi războiul, albul şi negrul stau scrise ...
Cu TVA: 28,00 RON
Cod produs: carte

Ce se ascunde în străvechea scriere Yi Jing? Mileniile au confirmat cunoaşterea şi înţelepciunea din semnele secrete, încercând să descifreze sensurile şi semnificaţiile. Binele şi răul, iubirea şi ura, pacea şi războiul, albul şi negrul stau scrise în acest oracol unic, care nu prevesteşte viitorul, ci doar ne arată ce ar face Omul Superior într-o anumită situaţie şi care sunt vorbele Înţeleptului.

   "Cartea schimbării este de un ajutor necontestat. Am putea adaugă "şi mistic“! Într-adevăr, cel care cere sfatul Cărţii trebuie să mediteze, să interpreteze, să personalizeze răspunsul primit. Dacă reuşeşte, treptat se va convinge de realitatea previziunilor.“ (Dan Seracu)


Editura: Mistica

Autor: Dan Seracu

Format:13,5x20,5 cm

Număr pagini:344

Greutate: 285 gr.

Anul apariției: 2016

ISBN: 978-606-758-529-2

 


pag. 27-28


   Nimeni nu ştie de ce beţişoarele din tulpina plantei coada-şoricelului (Achillea millefolium) au fost selectate pentru socotirea oracolelor Yi Jing-ului, dar explicaţia cea mai probabilă pare aceea că se găseşte foarte uşor pe câmp, în jurul templelor din China, iar tulpinile subţiri şi drepte ale plantei se pretează la manipulări.
   Tradiţionaliştii puritani insistă în folosirea beţişoarelor, ca fiind metoda corectă, faţă de utilizarea monedelor, care ar putea deveni o joacă, nepermiţând utilizatorului să se concentreze suficient asupra întrebării. Dar conflictul între folosirea monedelor sau a beţişoarelor este scolastic, iar cei care insistă asupra uneia sau alteia din metode, în fapt, se aduc pe sine înşişi într-un conflict direct cu filozofia şi învăţămintele Cărţii. Fiecare metodă are valoarea sa.
   Beţişoarele, în număr de 50, trebuie să fie de lungimea a circa 2 palme din tulpinile plantei coada-şoricelului, dar se folosesc şi alte materiale ca lemnul, metalul, fildeşul, bambusul etc. Este important ca acestea să fie perfect identice, drepte, uşoare, uscate, curate şi plăcute ochiului. Este recomandabil ca ele să fie ţinute acoperite (într-o tăviţă, cutie sau într-un tub de carton asemănător celor folosite pentru transportul planşelor, dar de mărime corespunzător micşorată), cât mai departe de orice alte obiecte. Pe cât se poate, beţişoarele să nu fie luate în mână de altcineva decât de cel care le utilizează, iar acesta să fie (de preferinţă) aceeaşi persoană cu cea care a cules şi pregătit tulpinile. Monedele, trei la număr, iniţial erau monede antice chineze, din cupru, cu o decupare pătratică în centru şi bătute doar pe o parte. În principiu ele pot fi din orice metal nemagnetizabil, de preferinţă din cupru sau alamă (ca moneda de 1 cent SUA sau de 2 forinţi Ungaria, ori 10 pfenigi din Germania etc).
   La monede, în primul rând trebuie stabilită care este faţa corespunzătoare principiului YANC şi care cea principiului YIN. Personal, deoarece faţa care are bătută valoarea diferenţiază o monedă de alta (în cadrul aceleiaşi ţări), consider aceasta ca faţa YANC. Acesteia i se atribuie 3 puncte, celeilalte (în cazul de mai sus, feţei cu stema), feţei YIN i se atribuie 2 puncte, dar la asta vom mai reveni la paragraful unde detaliem divinaţia cu monede.

   a) Etapele consultării oracolului

   Cartea se ţine învelită într-o pânză din fibre naturale, curată, de culoare deschisă (preferabil albă), singură pe o poliţă, nu mai jos de înălţimea umerilor. Pe acea poliţă mai pot fi ţinute doar beţişoarele şi/sau monedele folosite la oracol (monedele fiind totdeauna aceleaşi, ţinute şi ele într-o cutioară din lemn, o pungă de piele sau un carton).
   Ritul consultării oracolului are următoarele etape: 1. Oracolul se consultă într-o zi când avem sufletul şi mintea limpezi, odihnite, liniştite şi curate. într-o asemenea zi, îmbrăcaţi în haine curate, cu mâinile curate, luăm Cartea Schimbărilor de pe poliţă şi o punem pe o măsuţă de înălţime suficientă pentru a putea sta comod lângă ea, aşezaţi pe călcâie sau în poziţie turcească. Masa trebuie să fie acoperită cu un material ţesut din fibre naturale (de preferinţă mătase), de culoare roşie, fără modele. Prin desfacerea învelitorii Cărţii obţinem o a doua faţă de masă (ocazională). Pe aceasta, în afara Cărţii, îşi mai găsesc loc beţişoarele (sau monedele), materialele de scris şi două beţişoare parfumate fixate într-un suport.


pag. 306-307


   Liniile

   Şase pe primul loc /"Ca un luptător"/
   Prima Linie, divizată, îşi prezintă subiectul (acum) avansând, (acum) retrăgându-se. Va fi avantajos pentru el să aibă corectitudinea fermă a unui luptător brav.
   "El (acum) avansează, (acum) se retrage" - mintea sa este perplexă.
   "Va fi avantajos pentru el să aibă fermitatea unui brav soldat" - în acest caz, mintea sa va fi condusă bine.
Soldatul bun ştie nu numai să atace, ci şi să se retragă. Dar de odihnit, el se odihneşte numai atunci când îi permit condiţiile.
   Nouă pe al doilea loc I "Sub căruţă"/
   Linia a doua, nedivizată, îl indică pe reprezentantul lui Xun sub pat şi folosind divinatorii şi exorciştii într-un mod limitat de confuzie. Va fi noroc bun şi fără eroare.
   "Norocul bun reieşind din ceea ce este mărginit de confuzie" se datorează poziţiei centrale a Liniei.
   Ne putem retrage într-un adăpost ocazional din faţa atacului din mai multe direcţii. Drumeţul slab speră ajutor din partea vizionarilor venetici. Înţeleptul însă ştie şi ţară un sfat dubios că strâmtoarea este doar temporară.
Nouă pe al treilea loc I "Ca şi o slugă"/
   Linia a treia, nedivizată, îşi prezintă subiectul penetrând (doar) prin eforturi repetate şi violente. Va fi ocazie de regret.
   "Regretul ce reiese din eforturile violente şi repetate pentru a penetra" indică pierderea dorinţei.
   Înjosirea repetată nu este acelaşi lucru cu modestia, duce la pierderea voinţei noastrel - atenţionează Înţeleptul.
   Şase pe al patrulea loc /"Într-un joc triplu"/
   Linia a patra, divizată, sugerează depăşirea tuturor ocaziilor de regret (pentru subiectul său). El face jocul pentru a-l folosi întreit la vânătoare.
   "El se joacă la vânătoarea sa, suficient pentru folosirea sa întreită" - el îşi cântăreşte meritul.
   Folosirea îndemânării, elasticităţii, a principiului "cel deştept cedează", poate crea acum o situaţie avantajoasă.
   Nouă pe al cincilea loc I "Început greu, sfârşit bogat"/
   Linia a cincea, nedivizată, sugerează că, prin corectitudine fermă, va fi (pentru subiectul său) noroc bun. Toate ocaziile de regret vor dispărea şi toate aceste mişcări vor fi avantajoase. Poate că începutul nu va fi (bun), dar sfârşitul va fi. Trei zile înainte de a face orice schimbare (să îl lăsăm să ia cunoştinţă de ele), iar trei zile după (să îl lăsăm să le reanalizeze). (Astfel) va fi noroc bun.
   "Norocul bun al (subiectului) Liniei a cincea, nedivizate", se datorează poziţiei sale corecte şi faptului că este în centru.
   Iniţiativă ce duce la noroc, succes. Înţeleptul recunoaşte esenţa schimbării şi este grijuliu atât înainte, cât şi după asta, câte trei zile.
   Nouă în vârf /"Se prăbuşeşte pe podea"/
   Linia a şasea, nedivizată, îl indică pe reprezentantul penetrării aflat sub pat, pierzându-şi toporul cu care îşi aplică deciziile. Oricât de ferm şi corect ar (încerca) să fie, va fi rău.
   "Reprezentantul penetraţiei este sub pat" - prin ocuparea locului celui mai înalt (de către altul), şi-a pierdut puterea.
   "El şi-a pierdut toporul cu care îşi aplică deciziile" - chiar dacă încearcă să fie corect, va fi rău.
   Lipsa de încreăere în sine, pierderea forţelor interne pot cauza căderea, înjosirea noastră. Nu mai posedăm nici măcar ce am avut înainte, s-a terminat cu avansarea.

Introducere ... 7
Noţiuni introductive ... 12

Oracolul ... 21
Semnificaţia unor noţiuni întâlnite în textul Cărţii Schimbărilor ... 39
Astrologia Yi Jing-ului ... 42
Ciclul de 60 de ani ... 58

   Hexagramele ... 102
1 - Qian ... 103
2 - Kun ... 107
3 - Tun ... 112
4 - Meng ... 115
5 - Xu ... 119
6 - Song ... 123
7 - Shi ... 127
8 - Bi ... 131
9 - Xiao chu ... 134
10 - Lu ... 138
11 - Tai ... 141
12 - Pi ... 145
13 - Tong ren ... 149
14 - Da you ... 152
15 - Qian ... 156
16 - Yu ... 159
17 - Sui ... 163
18 - Cu ... 166
19 - Lin ... 170
20 - Cuan ... 173
21 - Shi Ke ... 176
22 - Bi ... 180
23 - Bo ... 183
24 - Fu ... 186
25 - Wui wang ... 190
26 - Da chu ... 194
27 - Yi ... 197
28 - Da guo ... 201
29 - Kan ... 204
30 - Li ... 207
31 - Xian ... 211
32 - Heng ... 214
33 - Dun ... 218
34 - Da Zhuang ... 222
35 - Jin ... 225
36 - Ming Yi ... 228
37 - Jia ren ... 231
38 - Kui ... 235
39 - Jian ... 239
40 - Jie ... 242
41 - Sun ... 246
42 - Yi ... 250
43 - Kuai ... 254
44 - Gou ... 258
45 - Cui ... 261
46 - Sheng ... 265
47 - Kun ... 268
48 - Jing ... 272
49 - Gev ... 275
50 - Ding ... 279
51 - Zhen ... 283
52 - Gen ... 287
53 - Jian ... 290
54 - Gui mei ... 293
55 - Feng ... 297
56 - Lu ... 301
57 - Xun ... 304
58 - Dui ... 308
59 - Huan ... 311
60 - Jie ... 314
61 - Zhong fu ... 317
62 - Xiao guo ... 321
63 - Ji ji ... 325
64 - Wei ji ... 328

Observaţii despre Trigrame ... 332
Tabelul pentru identificarea Hexagramelor ... 337

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun