Telefon: 0723 370 540

Trezirea şi Ascensiunea lui Kundalini  - Prema

Trezirea şi Ascensiunea lui Kundalini - Prema

27,00 RON 29,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
 În fiecare fiinţă umană este ascunsă o energie divină cosmică - kundalini shakti. În cazul majorităţii oamenilor, această energie este latentă, potenţială. Ei nu folosesc această putere colosală cu care i-a înzestrat natura decât într-o foarte mică ...
Cu TVA: 27,00 RON
Cod produs: carte

 În fiecare fiinţă umană este ascunsă o energie divină cosmică - kundalini shakti. În cazul majorităţii oamenilor, această energie este latentă, potenţială. Ei nu folosesc această putere colosală cu care i-a înzestrat natura decât într-o foarte mică măsură, de cele mai multe ori doar accidental. Din acest motiv, aceşti oameni trăiesc o viaţă întreagă fără să fie curioşi să se descopere, să-şi cunoască propriile capacităţi, disponibilităţi şi tendinţe lăuntrice.
   Cât timp această putere ascunsă rămâne doar o potenţialitate adormită, iar fiinţa nu are acces conştient la ea, nu poate exista decât un progres spiritual mediocru.
   Trezirea şi ascensiunea lui kundalini shakti are un rol fundamental pentru obţinerea experienţelor mistice elevate, esenţiale pentru evoluţia spirituală a fiinţei, indiferent de credinţa religioasă pe care aceasta o are, indiferent de calea spirituală pe care a pornit.

Editura: Ram

Autor: Prema

Format: 13x20 cm.

Număr de pagini: 208

Greutate: 190 gr.

Anul apariției: 2009

ISBN: 978-973-7726-25-4

1. Ce este Kundalini shakti? ... 5
   1.1. Despre simbolismul Şarpelui ... 11
   1.2. Kundalini privită ca o zeitate ... 15
   1.3. Texte sacre în care se vorbeşte despre kundalini ... 17
   1.4. Emanaţia şi resorbţia creaţiei corelate cu kundalini ... 20
   1.5. Clasificări ale lui kundalini ... 25

2. Shakti - energia universală ... 34
   2.1. Cuplul Shiva-Shakti ... 34
   2.2. Diferitele forme ale lui Shakti ... 37

3. Structura energetică subtilă (chakre şi nadi) ... 43
   3.1. Corpurile subtile ... 52
   3.2. Chakrele - centrii subtili de forţă ... 55
   3.3. Muladhara Chakra (mula - rădăcină şi adhara - suport) ... 59
   3.4. Swadhisthana Chakra ("sva" - propriu şi "adhishthana" - bază) ... 64
   3.5. Manipura Chakra (mani -nestemată şi pura-oraş) ... 68
   3.6. Hrid Chakra (hrid înseamnă inimă) ... 71
   3.7. Anahata chakra (anahata înseamnă neatins) ... 73
   3.8. Vishuddha Chakra (vishuddha înseamnă puritate) ... 77
   3.9. Lalana Chakra (talu chakra) ... 81
   3.10. Ajna Chakra (ajna înseamnă comandă) ... 84
   3.11. Centrii secundari subordonaţi lui Ajna şi Sahasrara ... 87
   3.12. Sahasrara ("sahasra" - o mie şi "ara" - petală) ... 94

4. Prana si kundalini ... 103
   4.1. Prana predominantă în Ida Nadi sau Pingala Nadi ... 103
   4.2. Egalizarea suflului între Ida Nadi şi Pingala Nadi ... 106
   4.3. Prana în Sushumna Nadi ... 109
   4.4. Trezirea energiei Kundalini ... 114
   4.5. Ascensiunea lui Kundalini prin centrii de forţă ... 120
   4.6. Ascensiunea şi fixarea lui Kundalini în Sahasrara ... 134
   4.7. Percepţii legate de trezirea lui kundalini ... 138
   4.8. Semne ale trezirii şi ascensiunii lui kundalini ... 146
   4.9. Efectele generate de trezirea şi ascensionarea lui kundalini shakti ... 150

5. Mărturii autentice privind trezirea şi ascensiunea lui kundalini shakti ... 161

6. În loc de încheiere ... 187
   Anexă I: Despre revărsarea de Graţie Divină - Shaktipata ... 189
   Anexa II: Mişcarea ascensională a suflului pe Sushumna şi cele şapte fericiri pe care le generează ... 193
   Anexa III: Cele trei Linga ... 196
   Anexa IV: Samadhi - starea supraconştientă de extaz divin ... 198

Bibliografie ... 205

pag. 6-7


   Deşi la fiinţa ignorantă sălăşluieşte în muladhara chakra, kundalini shakti susţine şi sprijină activitatea tuturor celorlalţi centri de forţă, căci ea este suprema zeiţă care guvernează prana shakti-urile tuturor centrilor (chakre).
   Aşa cum o indică şi numele, «kundalini», este comparabilă cu şarpele când zace încolăcit şi adormit (în formă spiralată). După cum şarpele, a cărui otravă îl face de temut, simbolizează toate forţele latente, tot aşa şi kundalini, când se odihneşte inertă în fiinţa noastră, corespunde energiilor noastre inconştiente, latente, potenţiale. Dacă sunt trezite şi controlate, aceste energii devin eficiente, active şi ne dau o veritabilă forţă spirituală.
   Kundalini seamănă cu şarpele şi prin felul în care acesta atacă. Pentru a muşca, el se întoarce spre sine însuşi, coada lui formând un cerc pe care se sprijină. Dacă kundalini este perfect controlată, nu prezintă nici un pericol. Astfel, după ce kundalini îşi desfăşoară inelele şi se ridică (din chakră în chakră), - rigidă ca un baston - până în creştetul capului, ea devine "inofensiva" energie a conştiinţei treze (Cit Shakti).
   Când nu mai există nici un efect nedorit, necontrolat, strălucirea şi puterea sa se răspândesc în tot corpul; acest lucru este exprimat de termenul visa cu dublu sens: «otravă» care se infiltrează peste tot şi provoacă moartea, dar şi «omnipenetrarea » nectarului nemuririi (amrita).
   Semnificaţia imaginii lui kundalini, încolăcit de trei ori la baza coloanei vertebrale, reprezintă simbolic următoarele: cele trei spire reprezintă cele trei litere ale mantrei Aum, care se referă la trecut, prezent şi viitor; la cele trei guna (tendinţe): tamas, rajas şi sattva; la cele trei stări de conştiinţă: starea de veghe, cea de somn şi de vis; şi la cele trei tipuri de experienţe: experienţă subiectivă, experienţă senzorială şi absenţa oricărei experienţe. "Şi jumătate" reprezintă starea de transcendenţă, în care nu există nici starea de veghe, nici cea de somn sau de vis. Astfel, cele trei spire şi jumătate semnifică experimentarea totală a universului simultan cu experimentarea transcendenţei.
   Ea este aceea care devine cele trei guna (satva, rajas, tamas) pentru a genera efecte specifice. Kundalini shakti este totodată iccha shakti (puterea voinţei), jnana shakti (puterea de cunoaştere) şi kriya shakti (puterea de acţiune) şi reprezintă atât puterea de expresie a conştiinţei, cât şi manifestarea celor trei guna. Kundalini shakti este de asemenea sursa, originea şi mama celor trei forme de energie specifice ale soarelui, lunii şi focului ce există atât în microcosmosul fiinţei umane, cât şi în macrocosmos sau Univers.
   Kundalini însăşi este în cele patru shakti ce produc sunetul: para, pashyanti, madhyama şi vaikhari. Când sunetul se găseşte sub forma sa cauzală, este numit Para shabda când ideea de sunet este deja produsă şi ea părăseşte muladhara chakra, mişcându-se prin intermediul curenţilor energetici subtili între acest centru de forţă şi manipura chakra, denumirea corectă este pashyanti.
   Când aceeaşi idee de sunet din punct de vedere subtil se "mişcă" prin intermediul curenţilor energetici între manipura şi anahata chakra, este numit madhyama.
   Când aceeaşi idee de sunet se transformă în gândul care se transmite apoi creierului, căpătând expresia vorbirii, sunetul (shabda) este numit vaikhari.
   În călătoria sa de întoarcere, când atinge nivelul lui ajna chakra ea devine puterea (shakti) planului spiritual.
   Kundalini shakti este shabda brahman şi înglobează în corpul său toate energiile specifice sunetelor; toate mantrele nu sunt decât manifestarea sa specifică într-un anumit plan energetic subtil corespondent. De aceea ea se mai numeşte mantra devata sau matrika.
   Kundalini shakti este sursa tuturor sunetelor, formelor, ideilor, precum şi a vorbirii. Kundalini shakti este suportul vieţii tuturor fiinţelor vii, menţinându-le animate prin procesul respiraţiei.
   Kundalini shakti reprezintă atât conştiinţa lumii ca diversitate (jagathchaitanya) cât şi conştiinţa lumii ca întreg (virat chaitanya).
   Ea este atât avedya shakti (ignoranţa)- atunci când se află adormită în muladhara- cât şi vidya shakti (cunoaşterea supremă) - atunci când este trează în sahasrara. Ea este shakti...


pag. 150-151


   4.9. Efectele generate de trezirea şi ascensionarea lui kundalini shakti

   Efecte asupra corpului fizic

   Faţa practicantului devine senină, ochii clari şi strălucitori, privirea magnetică şi fascinantă. Corpul devine armonios şi suplu susţinut de o sănătate perfectă. Practicantul obţine un corp uşor şi purificat. Când se trezeşte Shakti, celulele din corp sunt "încărcate" energetic complet şi începe un proces de reîntinerire. Vocea se modifică, mirosul corpului se modifică şi apar de asemenea schimbări la nivelul secreţiilor hormonale. De fapt, are loc o regenerare a celulelor din corp şi din creier.
   Gopi Krishna spunea legat de acestea următoarele: "Un yoghin superconştient (care a experimentat trezirea lui kundalini până la nivelul centrilor superiori) nu va continua să aibă creierul sau sistemul nervos al unui om obişnuit. Întreaga sa fiinţă se va transforma atât din punct de vedere psihic, dar şi fizic, conducând la apariţia unui supraom."
   Mişcări spontane ale corpului, cunoscute în terminologia yoghină sub numele de "kriyas" (acţiuni), apar spontan, deşi persoana în cauză poate de cele mai multe ori, cu un efort de voinţă, să împiedice apariţia lor. Pot afecta orice parte a corpului, inclusiv ochii. Mişcările pot fi line şi sinuoase, spasmodice şi bruşte sau vibratorii. Ele merg de la contracţia unui muşchi până la convulsii prelungite. Uneori corpul se aşează spontan în anumite poziţii, unele foarte dificile, iar în anumite cazuri chiar în posturi yoghine (asane, mudre). Este posibil ca o persoană să realizeze astfel de posturi fără o cunoaştere prealabilă a practicilor yoghine.
   Modificarea ritmului cardiac şi uneori palpitaţii la nivelul inimii. De cele mai multe ori are loc o scădere a ritmului cardiac, dar în anumite momente yoghinul se poate confrunta şi cu tahicardie (creşterea ritmului cardiac). în India există şi în prezent persoane care şi-au ocupat întreaga viaţă pentru a reuşi să-şi încetinească bătăile inimii sau respiraţia. Pentru aceasta ei intră într-o stare de transă. Dar aceasta nu are nici o legătură cu încetinirea bătăilor inimii, ce apare spontan în momentul în care un yoghin intră într-o stare de samadhi, ca urmare a trezirii energiei latente în fiinţă, kundalini. Este adevărat că până în prezent ştiinţa pentru a reuşi să explice anumite efecte ale stărilor spirituale a studiat de cele mai multe ori impactul pe care acestea le au asupra ritmului cardiac şi a celui respirator.
   Când curenţii energetici ai lui kundalini shakti se ridică şi ating centrul inimii (anahata) pot produce palpitaţii ale inimii. Mulţi aspiranţi nesocotind cauza reală a acestor palpitaţii le consideră ca un simptom de boală, se duc la doctor şi luând medicamente ajung chiar să-şi înrăutăţească starea de sănătate.
   Moduri neobişnuite de respiraţie, cum ar fi respiraţia rapidă, respiraţia superficială, respiraţia adâncă sau retenţia prelungită. Ca şi în cazul altor kriyas-uri, aceste modificări spontane ale modului obişnuit de a respira pot provoca o mare anxietate, atunci când structura fizică şi cea subtilă a persoanei în cauză sunt impure. Dar în momentul în care fiinţa umană a atins un grad înalt de puritate şi de elevare lăuntrică, intrarea lui Kundalini în canalul central, numit Sushumna, este însoţită de o senzaţie specifică de unificare resimţită la nivelul întregii fiinţe şi chiar de oprirea respiraţiei pentru o scurtă perioadă de timp.
   Dar încetinirea respiraţiei (sau chiar retenţia prelungită), încetinirea bătăilor inimii, toate acestea şi multe altele pot fi realizate de către un simplu fachir. Nu implică experienţe spirituale de genul trezirii lui kundalini. Este adevărat că astfel de lucruri sunt greu de realizat, dar acestea nu dovedesc decât potenţialităţile şi posibilităţile uluitoare de care organismul uman dispune. Aceste potenţialităţi sunt zilnic demonstrate de marii atleţi, de alpinişti, de scafandri care reuşesc, de exemplu, să coboare la mari adâncimi pentru perioade lungi de timp, fără tuburi de oxigen.
   Amorţeală până la paralizie temporară, care apare în timpul meditaţiei profunde, atunci când corpul rămâne uneori încremenit într-o anumită poziţie. Este vorba de o incapacitate de mişcare a trupului, care se poate prelungi mai mult timp. Amorţeala poate fi doar a membrelor inferioare, sau (şi) a...


pag. 173-174

   Mărturia lui Swami Vivekananda (1863-1902)

   În ce priveşte kundalini shakti, Swami Vivekananda principalul discipol al lui Ramakrishna şi cel care avea să-i continue mesajul şi calea spirituală spune: «Atunci când kundalini se trezeşte şi intră prin canalul central - sushumna, toate percepţiile se desfăşoară în spaţiul mental. Atunci când ea atinge zona superioară a canalului care se deschide în creier (centrul superior al creierului sau sahasrara), percepţia non-obiectivă se face în cit-akasha (spaţiul conştiinţei), toate senzaţiile şi mişcările corpului sunt trimise în creier şi de aici în exterior, prin această reţea complexă de fire şi fibre subtile (nadi).
   Canalele subtile "senzoriale" şi fibrele "motoare" ale coloanei vertebrale sunt Ida şi Pingala, ele reprezintă canalele subtile prin care circulă energie sub forma unor curenţi ascendenţi sau descendenţi. Dacă putem determina curenţii energetici subtili să se deplaseze prin sushumna, canalul subtil principal din mijlocul coloanei vertebrale, am rezolvat problema. Doar atunci vom dobândi cunoaşterea veritabilă şi nu vom mai fi înlănţuiţi de corp; din această cauză este atât de important să obţinem controlul asupra lui sushumna.
   Centrul tuturor percepţiilor reziduale, acolo unde ele sunt depozitate, se numeşte muladhara; energia motoare reziduală este, de asemenea, depozitată în acelaşi centru, deoarece, după un profund studiu sau o meditaţie asupra obiectelor exterioare, partea corpului unde este situat centrul muladhara (zona plexului sacral) se încălzeşte. Acum, dacă această energie încolăcită este trezită şi activată şi în mod conştient determinată să se deplaseze ascendent prin canalul sushumna şi dacă ea acţionează din centru în centru, o cutremurătoare reacţie se va genera.
   Atunci când o cantitate foarte mică de energie se deplasează de-a lungul unor filamente subtile (nadi) determinând reacţii specifice la nivelul unor centri de forţă, ne confruntăm cu o percepţie a unui vis sau cu un proces imaginativ.
   Dar atunci când prin puterea unei lungi meditaţii interioare, o mare cantitate de energie traversează canalul sushumna şi străpunge gradat centri de forţă, reacţia este cutremurătoare, net superioară visului sau imaginaţiei, infinit mai intensă decât reacţia percepţiilor senzoriale comune. Este, de fapt, o percepţie suprasenzorială. Şi atunci când se cucereşte metropola tuturor senzaţiilor, creierul, întreg creierul, aşa cum este, reacţionează şi rezultatul este deplina flacără a iluminării -percepţia Sinelui Suprem. Dacă forţa lui kundalini traversează din centru în centru, depăşind prin transcendere chiar planurile de manifestare ale minţii, universul va fi atunci perceput de yoghin în forma sa arhetipală sau cauzală. Atunci, cauzele primordiale ale creaţiei, menţinerii şi susţinerii acestui univers, împreună cu toate senzaţiile şi reacţiile, fenomenele şi manifestările ce există în el, aşa cum sunt ele în realitate, precum şi cauzele lor, toate devin cunoscute.
   Aceste cauze devin cunoscute prin cunoaşterea efectelor ce vor urma cu siguranţă. Această ascensiune a lui kundalini este singura cale pentru a atinge divina înţelepciune, percepţiile supraconştiente, realizarea spirituală supremă. Această trezire şi ascensiune a lui kundalini shakti se poate realiza în mai multe feluri, prin iubirea de Dumnezeu, prin graţia fiinţelor perfecte, a sfinţilor, a marilor înţelepţi sau prin metodele specific yoghine sau chiar prin voinţa analitică a filosofilor.»...

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun