Telefon: 0723 370 540

A patra Cale - vol. 2  - P.D. Ouspensky

A patra Cale - vol. 2 - P.D. Ouspensky

25,50 RON
Disponibilitate: În Stoc
 În lucrarea de faţă, P.D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuţi discipoli a lui Gurdjief, expune într-un mod clar şi riguros sistemul ezoteric iniţiat de către maestrul său, sistem în care înţelepciunea orientală şi occidentală sunt compleme...
Cu TVA: 25,50 RON
Cod produs: carte

 În lucrarea de faţă, P.D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuţi discipoli a lui Gurdjief, expune într-un mod clar şi riguros sistemul ezoteric iniţiat de către maestrul său, sistem în care înţelepciunea orientală şi occidentală sunt complementare şi armonios integrate.


Editura: Ram

Autor: P.D. Ouspensky

Format: 13x20cm

Numar pagini:288

Greutate:190 g.

Anul apariției:2011

ISBN: 978-973-7726-30-8


CAPITOLUL IX ... 4
   Studiul omului ca fiind o fabrică chimică - Diagrama hranei - Cele trei octave ale hranei şi dezvoltarea lor - Primul stadiu cu un şoc mecanic - Al doilea stadiu cu un şoc conştient - Al treilea stadiu cu al doilea şoc conştient - Valoarea relativă a celor trei hrane - Impresii - Amintirea-de-sine - Carbonul 12 - Râsul - Impresiile bune şi rele - Impresiile ca hidrogeni diferiţi - Controlul impresiilor - Lucrul asupra MI 12 - Centrii şi viteza lor - Centrii superiori şi caracteristicile lor - Conectarea cu centrii superiori - Centrii superiori şi drogurile - Telepatia - Necesitatea de a creşte producţia de materii superioare - Energia si stocarea ei - Acumulatorii - Conectarea cu marele acumulator - Căscatul - întreaga muncă trebuie concentrată asupra conştiinţei.

CAPITOLUL X ... 36
   Noi nu putem "face" - Importanţa realizării adevărului acestei idei - Iluzia de a "face" şi ce anume o produce - în viaţă totul se întâmplă, dar în muncă trebuie să învăţăm să "facem" - Mergând împotriva curentului - "Acţiunea" interioară - Un cerc vicios şi ieşirea din el - Coordonarea centrilor - "Acţiunea" începe cu "non-acţiunea" - Controlul interior - Făcând imposibilul şi ce înseamnă aceasta - Punând mai multă presiune în eforturile cuiva - Mintea asupra voinţei - Ce este voinţa în deplinul sens al cuvântului şi ce este voinţa noastră? - Voinţa noastră ca rezultantă a dorinţelor - Conflictul interior şi lupta - Renunţarea la voinţă - Noi avem doar momente scurte de voinţă - Disciplina - Necesitatea amintirii-de-sine - Conştientizare înseamnă voinţă - Scopul ca un factor de control - Necesitatea reîntoarcerii constante la problema ţelului - Voinţa-proprie şi voluntaritatea? - Fricţiunea - Munca împotriva voinţei-proprii - Nu se poale face nimic fără şcoală?    - Necesitatea  muncii regulate - Răspântiile - Crearea lunii în fiinţa proprie - Centrul de gravitaţie - Super-efortul - Ce creează stimuli pentru muncă.

CAPITOLUL XI ... 69
   Necesitatea studiului principiilor şi metodelor şcolare - Trei moduri de lucru - Binele şi răul în relaţie cu cele trei moduri de lucru - Necesitatea de înţelegere - Scopuri şi nevoi ale şcolii spirituale - Punându-l pe celălalt în propriul loc - O organizaţie este necesară pentru munca practică - Ce este "munca"? - Evaluarea - Munca cu oamenii - Munca pentru şcoală - Grija faţă de organizaţie Tipul corect de oameni - Şcoala celei de-a Patra Căi - Atitudinea corectă - Plata - Cum să plăteşti? - Centrul gravitaţiei - Disciplină - Reguli - Nefacând ceea ce este nenecesar - Abandonul propriilor decizii - Necesităţile pentru întâlnire - Şocuri în munca şcolară - Ideea de alegere - Munca fizică - Cunoaşterea şcolară - Oameni ai minţii superioare - Pot şcolile influenţa viaţa?

CAPITOLUL XII ... 108
   Necesitatea, de înţelegere a ideilor mai importante aii sistemului - Limitările fiinţei - Posibilităţile transformării fiinţei - Casnicul, vagabondul şi lunaticul -Hasnamuss - Somnul şi posibilitatea de trezire - Realizări şi cuvinte - Cum să creşti atitudinea emoţională - Simţul proporţiei - Amintirea-de-sine - A te cunoaşte şi a te vedea pe sine - A fi serios - Lupta cu obiceiurile - înţelegerea mecanicitâţii - Eforturile - Studiul-de-sine - Observaţia de-sine - Şocurile - Cum să fii mai emotiv? - Punând mai multă presiune în muncă - Antrenarea centrului emoţional - Emoţiile pozitive - Emoţiile plăcute şi neplăcute - Creşterea evaluării - Cum apar lucrurile noi - încetineala înţelegerii - Ridicând standardul propriu.

CAPITOLUL XIII ... 146
   Diferitele categorii ale acţiunilor umane Modul corect şi greşit de folosire a triadelor - Studiul activităţilor umane - Amintirea punctului de plecare - Separarea interioară - învăţând cunoaşterea falsei personalităţi - Măştile - Tampoane şi slăbiciune - Studiul metodelor - Alarme - Imposibilitatea studierii sistemului din punctul utilitar de vedere - Limbajul filosofic, teoretic şi practic - Trei grade şcolare - Gândirea corectă - Gândurile lungi şi scurte - Rolul intelectului Valori diferite - Curiozitatea corectă şi greşită - Atitudinea critică - Influenţarea celorlalţi - Povestea omului şmecher şi a Necuratului.

CAPITOLUL XIV ... 184
   Dificultăţile personale - Necesitatea de a găsi cea luai urgentă şi mai persistentă dificultate - Emoţiile negative, imaginaţia, gândirea formală Crearea de noi puncte de vedere - Lupta cu identificarea - Trei categorii de emoţii negativa şi cum se poate lupta cu ele - Transformarea emoţiilor negative - Iritarea - Lenea Stările negative de1 inerţie - Diferitele forme de imaginaţie - Renunţarea la suferinţă - Suferinţa voluntară ca cea mai mare forţă pe care o avem - Rolul suferinţei în viaţa organică - Omul este special facut pentru, a evolua - Responsabilitatea în munca personală - Necesitatea de a munci pe mai multe linii deodată - Gândirea formatoare şi caracteristicile ei - Gândirea asociativă - Nevoia centrilor superiori de a înţelege adevărul - Meditaţia - Gândirea corectă - Conversaţiile imaginare - Diferitele sensuri ale credinţei - Viaţa după moarte.

CAPITOLUL XV ... 221
   Ideea de esoterism - Melotla logică şi psihologică de gândire - Explicarea metodei psihologice - Ce implică ideea de esoterism - Anumite tipuri de idei esoterice devin accesibile doar în perioade dificile - Necesitatea de a fi unit - Materialitatea cunoaşterii - Cunoaşterea înaltă şi cum diferă de cunoaşterea obişnuită - Acumulatorii cunoaşterii - Şcoli - Poate cineva influenta evenimente exterioare? - Studiul vieţii - Mari evenimente din viaţă şi influenţa lor - Căi subiective şi calea obiectivă - Atitudinile ca mijloace de schimbare a influenţelor -  A fixa valoarea evenimentelor din viaţă - Dispariţia gradată a influentelor de tip B - Motivul descreşterii influenţei cercurilor esoterice - Lipsa de pregătire - Sistemul şi cum este învăţat - Diferite trepte - Moartea şcolilor şi condiţiile necesare pentru existenţa lor - Legătura sistemului cu creştinismul - A muri şi a te naşte - Rugăciunea - Sugestii privind studiul Rugăciunii Domnului.

CAPITOLUL XVI  ... 256
  Idee: de reîntoarcere poate fi privită doar ca o teorie - Relaţiile diferite ale oamenilor fată de posibilitatea de reîntoarcere - Trei stadii succesive - De ce trebuie să fie limitată posibilitatea recepţionării influentelor de lip C - Amintirea vieţilor trecute - Teoria reîncarnării ca o simplificare a ideii de reîntoarcere - Imposibilitatea descoperirii dovezii - Suntem limitaţi de starea fiinţei noastre - Diferitele tipuri de esenţă ca cel mai puternic argument în favoarea pre-existenţei - De ce şcolile nu pot reapărea - Studiul reîntoarcerii într-o viată - Reîntoarcerea eternă nu este veşnică - Posibilitatea variaţiilor - Şansele sunt limitate şi timpul scurt - Amintirea-de-sine şi reîntoarcerea - Personalitatea şi reîntoarcerea - Studiul minţii copiilor - Originea ideii de reîntoarcere - Trei dimensiuni ale timpului - Ideea reîntoarcerii şi sistemul - Timpul paralel - Limitările minţii noastre - Tendinţele de creşte şi reîntoarcerea - Posibilităţile de întâlnire a şcolii la o dată viitoare - A fi pregătii - Este punctul de plecare acelaşi pentru oricine? - Şcoala şi cererile făcute în ea - Moartea esenţei - Reîntoarcerea şi dala morţii - Revenirea evenimentelor din lume - Singurul lucru este acela de a te trezi.

pag. 19

   R: Nu, cu siguranţă nu. Nu poţi opri impresiile, dar, aşa cum am spus, le poţi ţine la distanţă şi să atragi un alt tip de impresii, deoarece trebuie să înţelegem faptul că anumite impresii nu trebuie să le admitem. Există multe impresii care îţi pot distruge viaţa dacă le accepţi suficient de mult timp, ori dacă ai obiceiul de a căuta impresii rele. De exemplu, cei care stau pe stradă şi privesc la un accident, apoi încep să vorbească despre el. Aceştia nu fac altceva decât să acumuleze impresii greşite. Oamenii care acumulează scandaluri sau cei care văd răul în orice lucru - aceştia colecţionează impresii greşite. Nu trebuie să te gândeşti prea mult cum să alegi impresiile corecte, ci cum să te izolezi de cele rele. Doar astfel vei reuşi să obţii un anumit control. Da,că încerci să colectezi impresii bune, nu vei face altceva decât să te amăgeşti. Deci, deşi nu poţi aduce spre tine impresiile bune, poţi, chiar de la început, să înveţi să le controlezi, izolându-te de impresiile rele.
   Trebuie să ţii minte că, pentru a controla impresiile într-o anumită măsură, trebuie să fii treaz. Când eşti adormit nu poţi controla nimic. Pentru a controla lucruri simple trebuie să te trezeşti şi să practici, pentru că dacă eşti obişnuit cu anumite impresii care pentru tine sunt greşite, atunci îţi va lua ceva timp. Un "eu" va şti că este necesar să te izolezi, dar poate că altor zece "eu-ri" le vor place acele impresii.
   I: Impresia de creare a artei obiective poate produce un exemplu de impresie superioară?
   R: Depinde în întregime de tine şi de starea ta. Dacă te afli în centrul intelectual, poate că nu se va produce nici o impresie; dacă te afli în centrul locomotor tot nu va produce o impresie, dar când te afli în centrul emoţional aceasta poate produce o impresie.
   I: Fiecare hidrogen determină activitatea de care este capabil respectivul om?
   R: Aceasta este formală. încearcă să te gândeşti asupra direcţiilor date. Noi vorbim despre impresii. Nu le înţelegi şi totuşi încerci să aduci mai multe asupra ta. Ca şi cum ai gura plină de mâncare şi încă mai încerci să mai introduci alta. Te vei sufoca. Mai întâi înghite.
   î: De aceea găsesc că este atât de dificilă - nu o urmăresc cu adevărat.



Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun