Telefon: 0723 370 540

Al treilea Iisus •  acel Hristos pe care nu îl putem ignora - Deepak Chopra

Al treilea Iisus • acel Hristos pe care nu îl putem ignora - Deepak Chopra

26,00 RON 28,90 RON
Disponibilitate: În Stoc
În lucrarea sa Al treilea Iisus, Deepak Chopra, autor de bestselleruri şi lider spiritual, formulează o întrebare provocatoare, care este în egală măsură un stimul pentru actualele sisteme de credinţă şi o nouă perspectivă asupra învăţăturilor lui Ii...
Cu TVA: 26,00 RON
Cod produs: carte

În lucrarea sa Al treilea Iisus, Deepak Chopra, autor de bestselleruri şi lider spiritual, formulează o întrebare provocatoare, care este în egală măsură un stimul pentru actualele sisteme de credinţă şi o nouă perspectivă asupra învăţăturilor lui Iisus, indiferent de educaţia religioasă a fiecăruia dintre noi. Chopra afirmă că există nu un Iisus, ci trei.
   Cel dintâi este personajul istoric Iisus, bărbatul care a trăit în urmă cu două mii de ani şi ale cărui învăţături constituie temelia teologiei şi gândirii creştine. Al doilea este Iisus, fiul lui Dumnezeu, care a venit să întemeieze o religie instituţională cu o dogmă specifică. Şi, în fine, al treilea Iisus, personajul cosmic, ghidul spiritual a cărui învăţătură include întreaga umanitate, nu doar biserica creată în nu­mele lui. El se adresează individului care vrea să-l găsească pe Dumnezeu prin experienţă personală, să atingă ceea ce unii ar putea numi graţie, sau conştiinţă divină, sau iluminare.
   Dacă îl interpretăm pe Iisus strict literal, ne con­fruntăm cu imposibilul. Cum "ne putem iubi cu adevărat aproapele ca pe noi înşine“? Însă atunci când considerăm că prin predicile sale Iisus ne invită să ne alăturăm lui pe un plan spiritual superior, cuvintele lui capătă dintr-o dată sens.
   În esenţă, spune Chopra, creştinismul trebuie să‑şi depăşească tendinţa exclusivistă şi să încerce să fie o religie de introspecţie personală şi dezvoltare spirituală. Astfel, Iisus poate fi privit ca un învăţător universal, aşa cum este, de fapt - ale cărui predici despre compasiune, toleranţă şi înţelegere ni se adresează tuturor şi ni le putem însuşi cu toţii.

Editura: Curtea Veche

Autor: Deepak Chopra          

Format:13x20 cm

Număr pagini: 352

Greutate: 300 gr.

Anul apariției: 2013

ISBN: 978-606-588-431-1




Izbăvirea Mântuitorului

   IISUS ESTE ÎN PERICOL. Când oamenii îl venerează astăzi - sau chiar îi pronunţă numele - obiectul devoţiunii lor este puţin probabil să fie acela la care ei se gândesc. Un Iisus legendar a crescut odată cu trecerea timpului. Unii s-au servit de el pentru a diviza neamuri şi naţiuni. Alţii au făcut din el motivul pentru care s-a ajuns la războaie nimicitoare în numele fanteziilor religioase. Moştenirea de iubire descoperită în Noul Testament a fost întinată de cea mai teribilă dovadă de intoleranţă şi prejudecată care ar fi putut să îl îngrozească pe Iisus în timpul vieţii. Cel mai cutremurător dintre toate însă este faptul că învăţăturile sale au fost răstălmăcite de unii care urăsc în numele iubirii.
   "Uneori, simt cum această presiune socială se întoarce împotriva propriei mele credinţe", mi se destăinuia de curând un catolic nepracticant: "Dar, sunt prea categoric. Pot să iubesc o religie care îi numeşte pe homosexuali păcătoşi, dar îi ascunde pe pedofilii din rândurile clerului? Ieri, în timp ce eram în maşină şi mă îndreptam spre locul de muncă, am auzit o melodie rock care suna în felul următor: «Iisus a mers pe apă când ar fi trebuit să încerce surful» şi ştii ceva? Am izbucnit în râs. Nu aş fi îndrăznit să reacţionez în acest fel când eram mai tânăr. Acum, simt doar un foarte vag sentiment de remuşcare."
   Oriunde ţi-ai îndrepta privirea, un nor de confuzie pluteşte deasupra mesajului lui Iisus. Pentru a-l îndepărta suntem nevoiţi să clarificăm pentru noi înşine cum îl înţelegem pe cel căruia îi spunem Iisus. Un Iisus este personajul istoric şi nu ştim mai nimic despre el. Un alt Iisus este cel ce aparţine creştinismului. El a fost creat de Biserică pentru a face faţă propriei ei agende. Cel de-al treilea Iisus, cel căruia îi este dedicată cartea de faţă, este încă atât de puţin cunoscut, încât până şi cei mai devotaţi creştini nici măcar nu bănuiesc că există. Cu toate acestea, el este acel Hristos pe care nu putem - şi nu trebuie - să îl ignorăm.
   Primul personaj Iisus era un rabin care străbătea ţinuturile Galileei de Nord cu multe secole în urmă. Pe acest Iisus îl simţim încă atât de aproape încât l-am putea atinge. El ne este înfăţişat de ochii minţii noastre înveşmântat în hainele simple ţesute în casă, dar înnobilat de un halou de glorie. Era o persoană blândă, senină, paşnică, iubitoare şi, totuşi, era deţinătorul unor mistere profunde.
   Acest Iisus, personajul istoric, a fost dat uitării însă, măturat de vâltorile istoriei. Asemeni unei fantome, imaginea lui mai dăinuie încă, o proiecţie a tuturor calităţilor ideale pe care ne-am dori să le deţinem noi înşine, dar care, din păcate, ne lipsesc. De ce nu ar putea exista o persoană care să fie absolut iubitoare, absolut plină de compasiune şi absolut smerită? Ar putea exista, dacă i-am spune Iisus şi l-am trimite în timp, în urmă cu două mii de ani.


 Bazându-se tocmai pe răspunsurile lui Iisus şi-au fundamentat primii creştini elementele lor de credinţă. Dar mai există momente în Evanghelii, mult mai puţine la număr, când Iisus îşi pune întrebări sieşi, lăsându-i pe discipolii lui să descopere răspunsul. El îi aduce în starea de contemplare. Şi, la rândul lui, şi el contemplă. Îl descoperim, de exemplu, cugetând asupra propriului destin. Era conştient de sacrificiul pe care Dumnezeu i-l cerea, mult mai devreme ca evenimentele să aibă loc. Apropierea morţii iminente a devenit subiectul celei mai profunde contemplări, cea mai faimoasă fiind cea din grădina Ghetsimani, exact înainte ca Iuda să îl trădeze romanilor.
   Dar nu contemplarea morţii era ceea ce Iisus le cerea celorlalţi. În schimb, el îşi dorea ca ei să contemple la Dumnezeu şi la viaţa spirituală. El îşi dorea ca mintea lor să se îndrepte în direcţia sufletului, acolo fiind locul în care linia de demarcaţie dintre meditaţie şi contemplaţie se estompează. În mod obişnuit, auzim deseori când cineva spune: "Trebuie să meditez asupra acestui lucru", ceea ce înseamnă că o anumită idee sau situaţie necesită o reflecţie mai profundă. Acesta este în acelaşi timp şi sensul pe care Biserica îl acordă meditaţiei. Credincioşii sunt chemaţi să mediteze asupra unor teme precum Crucificarea sau propriile păcate, promisiunea izbăvirii sau Duhul Sfânt. Nu ar trebui ca toate acestea să fie, de fapt, denumite contemplaţie? Poate că linia de demarcaţie nu trebuie să fie trasată cu prea multă stricteţe. într-o contemplare profundă, ideea sau imaginea de la care pornim ne conduce spre tăcere.
   Odată ajunşi în acest punct, aş dori să vă propun să vă gândiţi la o schimbare în felul în care veţi interpreta paginile ce urmează. În loc să abordaţi un mod de înţelegere pur intectuală a contemplării, mi-ar plăcea să gustaţi contemplarea ca pe o experienţă. Contemplarea este un proces fascinant de care oricine are nevoie pentru a experimenta felul lui de a parcurge calea spirituală deoarece ea permite expansiunea gândirii. Contemplarea începe de la un gând care vă atrage; pe măsură ce stăruiţi asupra lui, atracţia acestuia se extinde şi se adânceşte. Şi, în timp ce el declanşează aceste lucruri, un sentiment se înfiripă pornind de la ideea sau imaginea cu care aţi început. Când vă gândiţi la iubirea lui Dumnezeu, de exemplu, se va înfiripa senti¬mentul că sunteţi iubit. În acelaşi timp, sunt descoperite noi sentimente. Dacă veţi contempla la Crucificare, de exemplu, sentimentul ar putea fi unul de mâhnire, teamă, uimire, amărăciune sau, pur şi simplu, senzaţia de a fi prezent la un eveniment misterios.
   Oricare ar fi sentimentul, dacă el vă însoţeşte un timp prea îndelungat, se va petrece o schimbare. Traversând niveluri subtile, sentimentul devine impersonal. Nu mai este asaltat de asocieri şi amintiri personale. Ceva ar putea fi întrezărit în spatele ecranului acelui gând, senzaţia că aţi intrat într-o realitate mai profundă. În continuare, aţi putea simţi o prezenţă ascunsă care nu poate fi descrisă, dar care poate fi totuşi simţită. Mâhnirea ar putea face loc bucuriei.




Introducere ... 9

   PARTEA I - AL TREILEA IISUS

Izbăvirea Mântuitorului ... 17
"Eu sunt Lumina lumii" ... 38
"Împărăţia lui Dumnezeu este înăuntrul nostru" ... 59

   PARTEA A II-A - EVANGHELIA ILUMINĂRII

Cum interpretăm ceea ce spunea Iisus ... 77
Cine este "adevăratul" Iisus? ... 197

   PARTEA A III-A - SĂ ÎL ACCEPŢI PE IISUS CA PE ÎNVĂŢĂTORUL TĂU: UN GHID PENTRU CĂUTĂTORI

În căutarea unei realităţi superioare ... 215
Cum se deschide calea ... 257
Mijlocul călătoriei ... 281
Acolo unde sufletul nu moare niciodată ... 304
Ce ar face Iisus? ... 320

Referinţe bibliografice pentru ediţia în limba română ... 340
Index ... 341

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun