Telefon: 0723 370 540

Astrologia Medicală Chineză şi Indiană  - Sorin Bratoveanu

Astrologia Medicală Chineză şi Indiană - Sorin Bratoveanu

16,00 RON 18,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
 Lucrarea reprezintă, în primul rând, o introducere în două mari tradiţii spirituale ale lumii – cea chineză şi cea indiană, prin intermediul sistemelor astrologice specifice fiecăreia dintre cele două culturi. Sunt două tradiţii complementare, focal...
Cu TVA: 16,00 RON
Cod produs: carte

 Lucrarea reprezintă, în primul rând, o introducere în două mari tradiţii spirituale ale lumii – cea chineză şi cea indiană, prin intermediul sistemelor astrologice specifice fiecăreia dintre cele două culturi. Sunt două tradiţii complementare, focalizate fie pe aspectele materiale şi bioenergetice (cea chineză), fie pe elementele spirituale elevate, ezoterice (cea indiană). 
   În paginile cărţii, cititorul poate descoperi, cu uimire, că "astrologia chineză" nu se rezumă la zodiacul chinezesc, ci constă în 3-4 sisteme astrologice diferite (Astrologia Stelei Purpurii, Astrologia stelelor zburătoare, Stâlpii destinului, etc.), dar care au fundamente comune, fiind prezentate multiple elemente inedite, care sunt absente (comparativ) în astrologia europeană. Autorul, in special datorită formaţiei sale medicale, insistă asupra aplicaţiilor în domeniul sănătăţii ale acestor ramuri astrologice, făcând apel la noţiuni de medicină tradiţională chineză (în care se face o introducere complexă, spre informarea cititorilor). Este adusă în discuţie şi arta străveche Feng-Shui (ştiinţa vântului şi apei), înţeleasă ca o astrologie aplicată formelor concrete. Unele noţiuni sau informaţii legate de ramurile astrologiei chineze sunt prezentate în premieră în literatura de specialitate românească.
   Partea a doua a cărţii este consacrată astrologiei indiene şi aplicaţiilor acesteia în problemele de sănătate, conexiunile fiind realizate prin intermediul medicinei tradiţionale indiene, numite şi Ayur-Veda.
   În ansamblu, cartea reprezintă o invitaţie la o profundă şi universală cunoaştere şi autocunoaştere, din perspective neobişnuite, dar valabile, în vederea atingerii echilibrului, purităţii, armoniei interioare şi exterioare, care constituie paşi către atingerea fericirii şi împlinirii fiecărei fiinţe umane.

Editura: Daksha

Autor: Sorin Bratoveanu

Format: 13x20 cm.

Număr de pagini: 176

Greutate: 205 gr.

Anul apariției: 2012

ISBN: 978-973-1965-21-5


Partea I - Astrologia medicală chineză ... 9

Capitolul 1 - Introducere în tradiţia chineză ... 11
Capitolul 2 - Introducere în medicina tradiţională chineză ... 22
Capitolul 3 - Ramurile astrologiei chineze ... 43
Capitolul 4 - Astrologia Stelei Purpurii şi sănătatea ... 46
Capitolul 5 - Astrologia stelelor zburătoare şi sănătatea ... 82
Capitolul 6 - Astrologia stâlpilor destinului şi sănătatea ... 108
Capitolul 7 - Rolul planetelor în astrologia chineză ... 126
Capitolul 8 - Feng Shui şi sănătatea ... 129

   Partea a II-a - Astrologia medicală indiană ... 135

Capitolul 1 - Introducere în astrologia indiană ... 137
Capitolul 2 - Bazele astrologiei indiene ... 135
Capitolul 3 - Astrologia medicală hindusă ... 148

Bibliografie ... 168

pag. 13-14


   Yin reprezintă deci principiul pasiv din natură, care se manifestă prin întuneric, frig şi umezeală. La nivel uman, yin simbolizează feminitatea şi inerţia. De asemenea, el reprezintă tărâmul morţilor. Yang reprezintă principiul activ din natură, care se manifestă prin lumină, căldură şi uscăciune. La nivel uman, yang simbolizează masculinitatea şi partea pozitivă a emoţiilor. De asemenea, yang reprezintă tărâmul celor vii.
   Cele două polarităţi nu acţionează independent una de cealaltă sau în mod disparat, haotic, ci se află într-o continuă interdependenţă şi complementaritate. Această corelare continuă a polarităţilor este descrisă de Lao Zi astfel: "în felul acesta existenţa şi nonexistenţa nasc într-una ideea celeilalte, dificultatea şi uşurinţa produc într-una ideea celeilalte, lungimea şi scurtimea fac dintr-una chipul celeilalte, ideile de înălţime şi adâncime rezultă din contrastul uneia cu cealaltă, notele muzicale şi tonurile devin armonioase prin relaţia unora cu celelalte, iar "în faţă" şi "în spate" transmit ideea de succesiune."

   Chi

   Unii autori consideră că yin şi yang sunt fazele negativă şi pozitivă în curgerea ciclică a chi-ului. Dar ce este chi? După Tao, după yin şi yang, chi (sau qi) este un alt concept fundamental al tradiţiei chineze. Chi poate fi definit ca energie, putere, fiind echivalentul a ceea ce hinduşii numesc prana. Chi este descris ca "răsuflarea cosmică" sau "principiul vital". La modul principial, chi este forţa atotcuprinzătoare care stă la baza triadei Cer - Om - Pământ. Deopotrivă fizic şi metafizic, chi este forţa fundamentală care alimentează şi conduce viaţa. Este câmpul de informaţie prin care noi toţi suntem conectaţi.
   La modul practic, chi este energia vitală care se vehiculează de către orice fiinţă care respiră. La inspiraţie absorbim chi, acumulăm în corp o parte din el, la expiraţie eliminăm chi. Fluxul continuu al chi-ului este sinonim cu viaţa. Se ştie că există un chi pasiv (enegie potenţială) şi un chi activ, în mişcare (energie cinetică).
   Există un chi ceresc, cel care vine de sus. Primul aspect al acestui chi este energia cosmică, cea pe care o primim, de exemplu, de la stele, planete sau alte corpuri cereşti (chiar dacă există persoane sceptice în privinţa astrologiei, influenţa exercitată de Soare şi Lună asupra Terrei şi fiinţelor de pe ea nu poate fi negată de nimeni). Starea vremii sau schimbările meteorologice constituie o altă componentă a chi-ului ceresc, pe care o resimţim într-un mod cât se poate de direct, de palpabil (dacă ne gândim numai la temperatura mediului ambiant). Al treilea aspect al chi-ului ceresc este timpul, factor legat incontestabil de schimbare şi transformare. Curgerea orelor, zilelor şi schimbarea anotimpurilor reprezintă un rezultat al acţiunii chi-ului ceresc.
   Există, de asemenea, un chi terestru (pământesc), emanat chiar de planeta noastră. Chi-ul terestru poate fi cel mai bine sesizat în formele de relief. Munţii constituie o manifestare a chi-ului terestru de tip yin, conferind protecţie, stabilitate, sprijin, siguranţă. Cursurile de apă sunt o manifestare a chi-ului terestru de tip yang, conferind dinamism, prosperitate. Există anumiţi curenţi de energie telurică, care se deplasează după anumite traiectorii (cunoscuţi ca "venele dragonului"). Câmpul magnetic al planetei reprezintă o altă componentă a chi-ului terestru. Magnetismul natural al Terrei este uneori perturbat în mod artificial de liniile de înaltă tensiune, aparate electrice etc.
   Pentru a completa triada, vom spune că există şi un chi uman. Chi-ul uman este bine studiat în medicina tradiţională chineză, care descrie meridiane energetice în corpul omenesc, prin care circulă chi de tip yin şi chi de tip yang (iar acest chi poate fi accesat prin anumite puncte speciale, asupra cărora se operează în acupunctura şi presopunctură). Sănătatea omului depinde de o curgere armonioasă a chi-ului prin meridiane, de echilibrul dintre chi-ul yin şi chi-ul yang din corp.
   Tradiţia chineză descrie trei faze în manifestarea chi-ului: sheng (ascensiune sau creştere), si (descreştere sau moarte) şi sha (energia negativă). Aşadar, sheng chi este chi-ul pozitiv, manifestat sub forma unor curenţi favorabili, care stimulează starea de bine. Si chi se referă la un chi precar, dizarmonios (ce poate caracteriza un sol cu vegetaţie rară, nişte animale bolnave, nişte oameni săraci...


pag. 166-167


   Guvernatorul Ascendentului în casa a IX-a

   Este o poziţie favorabilă pentru o stare bună de sănătate, dar şi pentru avere. Poziţia este benefică sub multiple alte aspecte.

   Guvernatorul Ascendentului în casa a X-a

   Tendinţa specifică acestei persoane este de a-şi sacrifica sănătatea pentru succes în carieră sau de a dezvolta afecţiuni sau probleme de sănătate, dacă evoluţia carierei este nefavorabilă.

   Guvernatorul Ascendentului în casa a XI-a

   Aceasta este o casă secundară a bolilor (în casele derivate, este casa a VI-a din casa a VI-a), care poate genera probleme de sănătate (mai ales dacă şi alte elemente din astrogramă indică aceasta).

   Guvernatorul Ascendentului în casa a XII-a

   Această poziţie predispune la vitalitate scăzută, surmenaj (oboseală cronică), deprimare, internări în spital, stări de convalescenţă.

   Influenţa semnului Fecioarei şi a casei a Vi-a asupra sănătăţii

   Fecioara este corelată cu Vata-dosha (combinaţia de aer şi eter). Vata-dosha este numită "regina doshza-urilor", pentru că este cea mai elevată, se perturbă cel mai uşor, iar dezechilibrarea ei conduce şi la dezechilibrarea altor dosha (Pitta şi, apoi, Vata). Planetele plasate în Fecioară pot fie să se afle la originea unor probleme de sănătate, fie să confere aptitudini vindecătoare/de medic/de terapeut. Fecioara semnifică grijă, servicii aduse corpului fizic, fie al nostru, fie al altora.

   Soare în Fecioară

   Aduce riscuri pentru o digestie dificilă, ulceraţii intestinale, constipaţie sau apendicită.

   Luna în Fecioară

   Generează posibile disfuncţii digestive generate de starea emoţională, alergii alimentare, probleme în a digera diverse alimente consumate zilnic.

   Marte în Fecioară

   Poate genera ulceraţii intestinale, sângerări intestinale, apetit alimentar excesiv, anumite forme de diabet zaharat, posibile infecţii intestinale sau intervenţii chirurgicale la acest nivel.

   Mercur în Fecioară

   Poate genera perturbări ale funcţiei digestive, pe fondul unor tensiuni sau stresuri mentale, mai ales dacă Mercur este aspectat nefavorabil. Altfel, Mercur în domiciliu este favorabil pentru sănătatea nativului.

   Jupiter în Fecioară

   Poate genera obezitate, diabet sau hipoglicemie, dar poate fi indiciul unui medic/terapeut.

   Saturn în Fecioară

   Poate genera constipaţie (pe fondul unei digestii lente), apetit alimentar scăzut (inapetenţă), ocluzii intestinale (blocaje complete ale tranzitului intestinal), stări de malabsorbţie, artrite.

   Rahu în Fecioară

   Poate genera disfuncţii digestive pe fondul unei nervozităţi semnificative, o slăbiciune a sistemului nervos în ansamblul său, o imunitate scăzută.

   Ketu în Fecioară

   Poate genera ulceraţii intestinale, soldate sau nu cu sângerări, inflamaţii intestinale (colite, enterite, ileite, duodenite, enterocolite etc), posibile intervenţii chirurgicale asupra sferei digestive.
   Planetele plasate în casa a VI-a au potenţialitatea de a produce anumite boli.

   Soare în casa a VI-a

   Soarele este corelat cu Pitta-dosha, putând produce, în general vorbind, următoarele afecţiuni: hipertensiune arterială, boli cardiace, migrene, furuncule, vedere slabă (mai ales cu ochiul drept), febră, chelie, palpitaţii cardiace, insolaţie, diverse răniri.
   Dacă Soarele este slab poziţionat sau afectat în casa a VI-a,...

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun