Telefon: 0723 370 540

Cele Zece Mari Puteri Cosmice • Dasa Mahavidyas - Sri S. Shankaranarayanan

Cele Zece Mari Puteri Cosmice • Dasa Mahavidyas - Sri S. Shankaranarayanan

18,00 RON 20,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
Cele Zece Mari Puteri Cosmice sunt zece mahavidya, Mari Ştiinţe menţionate în Tantra Shastra, Puterile şi Figurile Fundamentale ale Mamei Universului. Fiecare dintre ele defineşte o funcţie cosmică şi fiecare dintre ele conduce către conştientizarea ...
Cu TVA: 18,00 RON
Cod produs: carte

Cele Zece Mari Puteri Cosmice sunt zece mahavidya, Mari Ştiinţe menţionate în Tantra Shastra, Puterile şi Figurile Fundamentale ale Mamei Universului. Fiecare dintre ele defineşte o funcţie cosmică şi fiecare dintre ele conduce către conştientizarea unicului adevăr. Energia lui KALI, puterea sunetului a lui TARA, frumuseţea şi extazul lui SUNDARI, privirea vastă a lui BHUVANESWARI, strălucitoarea atracţie a lui BHAIRAVI, deosebita forţă a lui CHINNAMASTA, tăcuta inerţie a lui DHUMAVATI şi puterea paralizantă a lui BHAGALAMUKHI, jocul expresiv al lui MATANGI, precum şi pacea şi armonia emanate de KAMALATMIKA sunt numeroasele caracteristici ale Conştiinţei Supreme prin manifestările ei distincte care au făcut posibilă creaţia.În aceste paisprezece capitole pline de lumină, autorul se cufundă în cercetarea trecutului nemuritor al misterelor Tantrice şi scoate la iveală dovezi relevante chiar şi în acest prezent dominat de ştiinţa empirică.

Editura: Vidia

Autor: Sri S. Shankaranarayanan

Format: 13x20 cm.

Număr de pagini: 156

Greutate: 150 gr.

Anul apariției: 2008

ISBN: 978-973-1930-05-3

pag. 16


   ...care a făcut posibilă această creaţie. Tantra afirmă că Supremul poate fi realizat în toate aceste puncte diferite. În funcţie de priceperea şi de aptitudinile fiecărui aspirant, el o realizează pe marea Zeiţă, devine identificat cu ea în tăria ei, în forţa ei izbitoare, în puterea ei paralizantă sau în frumuseţea şi beatitudinea ei, în acordul şi armonia ei. Dacă vrei să te scalzi într-un râu, nu poţi să te scalzi în tot râul - te scalzi doar într-un loc. Tot aşa, dacă un aspirant vrea să ajungă la Divinitate, circumscris fiind de receptivitatea şi de capacitatea lui, el alege o anumită cale, acceptă să adore un aspect particular al Divinităţii. Întrucât preocuparea sa este exclusivistă, progresul este rapid şi abordarea devine directă. In final el ajunge la o identificare perfectă cu Divinitatea.
   Dar intenţia Tantrei nu este să limiteze capacitatea individului la o realizare particulară, oricât de perfectă ar fi aceasta. Este adevărat că există zece Maha Vidyas care conduc direct la Adevărul Suprem, zece căi marcate, sigure şi lipsite de primejdii pentru a avea o abordare imediată şi directă. De pildă, dacă cineva apelează la Sadhana pentru Maha Vidya, Chinnamasta, în final va ajunge la o identificare perfectă cu Supremul. Este însă o identificare parţială, pentru că Chinnamasta este doar o faţetă a Supremului, care are multiple faţete. Pentru a ajunge la Divinitatea Totală este necesară nu o realizare particulară, ci o realizare globală. Urmând analogia noastră cu scăldatul într-un râu, dacă cineva doreşte să înţeleagă fluxul şi refluxul, vârtejurile şi curenţii dintr-un râu, el va trebui să se scalde în diferite locuri din acel râu. Exact aşa se întâmplă când faci o baie sacră într-un loc sfânt. De pildă, în Kashi, băile în mai multe locuri sunt prescrise pentru ca cel care se îmbăiază să aibă o realizare deplină a grandorii Divinului Gange. În mod similar, în aceste zece mari discipline ale cunoaşterii, aspirantul poate...


pag. 128


   ...de care omul obişnuit se ţine la distanţă, dar de care este legat printr-un simţ al plăcerii. Cel care caută cunoaşterea, iubitorul divinităţii care găseşte pretutindeni obiectul iubirii sale, omul spiritual, omul intelectual, omul senzorial, omul estetic, cu toţii fac asta în maniera proprie fiecăruia, şi trebuie să facă asta dacă vor să îmbrăţişeze cunoaşterea, Frumuseţea, Bucuria sau Divinitatea pe care le caută". Astfel, Kamala este
Zeiţa frumuseţii desăvârşite; suşamā care înfloreşte în tot şi în toate. Care este semnificaţia numelui, kamalā? Ka desemnează în sanscrită capul, vârful, apele; mala provine din rădăcina mala, malla dhārane, care înseamnă "a purta, a fi îmbrăcat cu". Aşadar, kamala se referă la cineva care poartă apele ca veşmânt. Veda are un termen expresiv, apovasānā, înveşmântat în ape. Ce sunt aceste ape? În Veda, apele apah denotă mişcarea, mişcarea iniţială a activităţii creatoare, forţa vitalizantă, esenţa dătătoare de viaţă. Ele sunt apele divine, āpo daivīh, capul sau vârful din care porneşte creaţia, care poartă în ele cunoaşterea luminoasă a lumii solare svarvatī apah. Această lume solară este lumea sau planul nemuririi, plină de vasta Lumină a Adevărului lui Savitr, divinitatea creatoare. Prin urmare, Zeiţa este pe bună dreptate numită Kamala, înveşmântată în apele conştiinţei creatoare, sau Kamalatmika, sufletul-forţă imanent în toată activitatea creatoare, care se manifestă pe sine. Purana o zugrăveşte ca ivindu-se din oceanul de lapte când acesta a fost tulburat pentru a se obţine nectarul nemuririi şi o abordează ca fiica oceanului de lapte, kşīra sāgara kanyakā. Evident, oceanul de lapte este simbolul vastei întinderi a conştiinţei atotcuprinzătoare, planul nemuririi, desfătarea existenţei care se umflă cu valurile de miere madhumān ūrmih ale bardului...

DISCIPLINE ALE CUNOAŞTERII ... 10

KALI ... 19
TARA ... 27
TRIPURASUNDARI ... 40
BHUVANESHWARI ... 50
TRIPURABHAIRAVI ... 61
CHINNAMASTA ... 73
DHUMAVATI ... 87
BAGALAMUKHI ... 99
MATANGI ... 111
KAMALATMIKA ... 123

CORESPONDENŢA CU ALTE DISCIPLINE ... 133
SADHANA ... 147
SINTEZĂ ... 153

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun