Telefon: 0723 370 540

Copiii Indigo, Zece Ani mai Târziu • ce se întâmplă cu adolescenţii indigo! – Lee Carroll, Jan Tober

Copiii Indigo, Zece Ani mai Târziu • ce se întâmplă cu adolescenţii indigo! – Lee Carroll, Jan Tober

21,00 RON 24,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
Inteligenţi, minunaţi, cu un caracter puternic şi foarte activi, Copiii Indigo sunt consideraţi parte a revoluţiei spirituale, copiii unei epoci noi, a evoluţiei psihice şi a unui mod nou de a înţelege lucrurile. După zece ani, Copiii Indigo au deven...
Cu TVA: 21,00 RON
Cod produs: carte

Inteligenţi, minunaţi, cu un caracter puternic şi foarte activi, Copiii Indigo sunt consideraţi parte a revoluţiei spirituale, copiii unei epoci noi, a evoluţiei psihice şi a unui mod nou de a înţelege lucrurile. După zece ani, Copiii Indigo au devenit adolescenţi Indigo, au absolvit şcoli, au început‚ să muncească şi se confruntă cu o provocare complet nouă: cum să se încadreze în viaţa de adult.
După zece ani, Lee Carroll şi Jan Tober au scris o carte care să-i inspire pe toţi părinţii ai căror copii sunt unici, talentaţi şi, deseori, neînţeleşi. În această carte nouă, autorii se întorc la Copiii Indigo şi la părinţii lor, la profesori şi la industriaşi, pentru a duce o discuţie deschisă şi cinstită, despre modul în care pot fi ajutaţi.
Reacţiile au fost puternice – şi, uneori, surprinzătoare. Copiii Indigo sunt liberi şi neînfricaţi, iar în timp ce unii strălucesc, alţii au probleme. Această carte explică ceea ce se întâmplă cu Copiii Indigo, motivul pentru care ei fac ceea ce fac şi cum să-i ajutăm să treacă prin aceşti ani dificili, ai adolescenţei – care sunt încă şi mai grei, atunci când eşti Copil Indigo!

Editura: For You

Autor: Lee Carroll, Jan Tober

Traducător: Monica Vişan

Format: 14x20 cm

Număr de pagini: 310

Greutate: 300 gr.

Anul apariției: 2011

ISBN: 978-973-1701-98-1


Cuvânt înainte de Sandie Sedgbeer ... 6
Introducere de Lee Carroll ... 9

Capitolul 1: Educatorii vorbesc ... 39

Capitolul 2: Copiii Indigo la locul de muncă ... 133

Capitolul 3: Alte lumi ... 167

Capitolul 4: De la specialişti în domeniul sănătăţii ... 200

Capitolul 5: De la părinţi şi copii Indigo ... 264

Epilog: Cuvinte finale de la autori ... 299

Note de final: Notele colaboratorilor ... 201
Referinţe: Date de contact ale colaboratorilor ... 305
Despre autori ... 308

pag. 53-54


   O comunicare mai clară

   Conversaţiile şi dialogurile noastre pot fi asemănate cu locurile de joacă sau cu sălile de clasă. În general, cei mai mulţi dintre noi au avut succes sau au eşuat, învăţând din mers. De fapt, de cele mai multe ori improvizăm, făcând pur şi simplu ceea ce putem mai bine şi uneori, din păcate, dând vina pe alţii, atunci când apare vreun dezacord. În ştiinţa comunicării, noi numim aceste dezacorduri "zgomot" şi ne concentrăm eforturile pentru a dezvolta noi modalităţi de comunicare, capabile să prevină sau să diminueze "zgomotul". Dezvoltăm planuri-cadru, pentru a identifica modalităţi mai eficiente sau moduri de abordare mai coerente în comunicare.
   Oricum, în cazul conversaţiilor purtate cu copiii Indigo, jocul s-a schimbat. Folosind aceeaşi analogie cu locul de joacă, uneori balansul ne urcă atunci când ar trebui să ne coboare - şi viceversa. De fapt, stilul Indigo de comunicare este mai mult decât mişcarea unui balansoar; el se şi balnsează şi, cu timpul, poate deveni multidimensional. Acest teren nefamiliar, unde acţionează reguli noi, poate genera fricţiuni, neînţelegeri şi, uneori, ruperea relaţiilor. Cu toate acestea, dacă vom conştientiza faptul că jocul comunicării s-a schimbat şi vom face eforturi să adaptăm actuala noastră colecţie de reguli, vom putea reduce efectul acestor provocări şi repara relaţiile. După cum se poate demonstra, modalităţile de abordare ale copiilor Indigo le sunt caracteristice. Ei au un nou set de reguli de comunicare şi de aşteptări. Cu acestea în minte, s-a dus timpul când noi, în calitate de părinţi, educatori şi profesori, puteam, atunci când comunicam cu ei, nu numai să-i înţelegem, dar să le şi vorbim ţinând seama de realităţile lor.
   Haideţi să vedem câteva diferenţe privind modul în care comunică astăzi copiii, comparativ cu generaţiile trecute. Proverbul "Copilul nepedepsit ajunge neprocopsit" nu mai este valabil astăzi. Copiii nu mai reacţionează la pedeapsa verbală sau corporală, ca metode de comunicare în familie, între colegi sau în clasă. Oare aceste metode creează frică? Absolut DA. Pot ele construi relaţii şi crea dialoguri deschise, bazate pe încredere? NU.
   Copiii de astăzi au un simţ mult mai intuitiv al comunităţii şi al apartenenţei la o colectivitate. Ei sunt conştienţi de nevoia de a împărtăşi un scop şi un ideal comun. Persoanele Indigo înţeleg valoarea apartenenţei la un grup şi percep noţiunea de "Noi", ca fiind mai valoroasă pentru individ, decât separarea în starea de "Eu".
   În mod conştient sau inconştient, persoanele Indigo fac tot posibilul să menţină acest echilibru al comuniunii şi să-i onoreze, în egală măsură, pe toţi membrii grupului - fie că este vorba despre membrii familiei sau de prietenii sau colegii de clasă. Aceste fiinţe sunt conceptuale şi multidimensionale; ele nu sunt lineare. Ca urmare, demersurile lor de comunicare au devenit şi ele conceptuale şi multidimensionale.

   Impactul semnificativ al structurii sociale

   O altă schimbare în procesul de comunicare implică diferenţele privind familiile şi structurile familiale. în mod obişnuit, familiile nu au câte şapte sau opt copii; în schimb, părinţii stabilesc acum numărul de copii care defineşte o familie, după criterii economice, înainte, copiii reprezentau în societatea noastră o sursă de mână de lucru pentru activităţi agricole, în ferme sau fabrici. Astăzi, ei sunt aduşi pe lume în ideea că vor trăi mai bine din punct de vedere financiar şi educaţional (şi, sperăm noi, şi spiritual), comparativ cu viaţa celor care i-au adus pe lume.
   Această schimbare de atitudine prevesteşte schimbarea modalităţilor de comunicare pe care o aduc aceşti copii, odată cu venirea lor pe lume. în anii '30, '40 şi '50, cultura americană a pus accentul pe familia "tradiţională": mama, tatăl şi copiii. Astăzi vedem o imagine diferită. De fapt, când deschidem un album de familie,...


pag. 283-284


   Sfaturi de la un Copil Indigo

                                   de Jorge Valentin

   Iată un articol de Jorge Valentin. El are 16 ani şi ne  dă câteva sfaturi, privind modalităţile de abordare a copiilor Indigo.
   Îmi dau seama că, atunci când eram mai mic, nu le-am fost niciodată de prea mare ajutor părinţilor mei; dacă vreţi, ţinea de natura mea să fiu incredibil de dificil. Totuşi, ei nu au considerat niciodată că acest lucru era ceva neobişnuit. Nici măcar eu nu înţelegeam că toate visele şi vibraţiile pe care le primeam în mod constant erau, de fapt, mesaje de la Dumnezeu. Fiind mic şi naiv, le consideram doar a fi nişte coincidenţe interesante.
   Când am intrat în primii ani ai adolescenţei, am început să fac legăturile singur. Am realizat că vedeam lucruri pe care le vizualizasem anterior în visele mele; uneori, acest lucru mă speria. Îmi amintesc o întâmplare petrecută acum nu prea mult timp, când drumul de la şcoală spre casă mi-a golit mintea. Bunica mea îmi ţinea o predică despre un lucru căruia nu-i acordasem atenţie şi am simţit, dintr-o dată, o vibraţie foarte negativă. Am vizualizat, intens şi neintenţionat, un autobuz şcolar de culoare galbenă.
   După acest mic incident, ajunsesem acasă şi cinasem devreme, când am auzit, din întâmplare, ştirile care se derulau pe fundal. Se pare că un autobuz şcolar se răsturnase pe autostradă. După asta, mi-a fost teamă să mai "simt" ceva asemănător cu ceea ce trăisem mai devreme, fiindcă mă gândeam că aş putea cauza un alt accident. Aceasta a fost doar una dintre multe astfel de întâmplări.
   Nu am ştiut nimic privitor la copiii Indigo, până când una dintre prietenele mele cele mai bune mi-a povestit despre ei. Am o relaţie incredibilă cu ea; sincer vorbind, ea este singura persoană cu care mă simt în largul meu, ceea ce este o adevărată realizare, dat fiind faptul că îmi este greu să am vreo legătură chiar şi cu familia mea. Mai exact, nu am simţit niciodată că mă pot acomoda cu cineva, în afară de ea. După ce am cercetat puţin, mi-am dat seama că am trăsăturile specifice unui copil Indigo - şi cred că ele reprezintă o mare parte din ceea ce sunt.
   Înţeleg că această carte este mai mult o compilaţie destinată cititorilor adulţi care au nevoie de sfaturi, precum şi de a cunoaşte unele experienţe referitoare la copiii Indigo, dar am simţit că aş putea aduce puţină lumină în acest subiect. Un lucru în care cred cu adevărat, este faptul că aceşti copii s-ar simţi mult mai bine în pielea lor, dacă ar beneficia de susţinerea celor pe care îi iubesc. Familia mea ar fi crezut, probabil, că sunt nebun, dacă le-aş fi spus aşa ceva - dar nu există nicio altă explicaţie. De asemenea, suntem hotărâţi să ne răzvrătim puţin la şcoală. Încercaţi să înţelegeţi de unde venim. Sincer vorbind, avem probleme cu o mare parte din caracteristicile sistemului şcolar din zilele noastre - aşa că fiţi cât puteţi de înţelegători cu copiii voştri.
   Mai presus de orice, iubiţi-vă copiii din toată inima. Nimic nu-i va face să se simtă mai mult acasă, decât să-i audă pe cei dragi spunându-le doar cât de mult le pasă de ei. Nu mă înţelegeţi greşit - nu spun să faceţi permanent acest lucru, pentru că ar fi, poate, prea mult, însă nu-i strică nimănui să audă un "Te iubesc", din când în când. De asemenea, creativitatea ocupă un loc important în vieţile copiilor Indigo. Unii interpretează roluri; alţii scriu; alţii au o legătură incredibilă cu muzica. Indiferent despre ce este vorba, încercaţi să-i încurajaţi să-şi urmeze inima. Cât despre talentele pe care le au, ei pot fi speriaţi sau derutaţi. Răspundeţi-le la orice întrebări care îi frământă. Doar lăsaţi ca totul să se desfăşoare în mod natural. Soarta are planurile ei pentru toată lumea - inclusiv pentru noi, copiii Indigo.

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun