Telefon: 0723 370 540

Cum să Mergi  - Thich Nhat Hanh

Cum să Mergi - Thich Nhat Hanh

22,00 RON 25,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
 "Ştim că destinaţia noastră finală este cimitirul. De ce ne grăbim oare să ajungem acolo? De ce să nu păşim în direcţia vieţii, care este în momentul prezent? Dacă practicăm meditaţia mersului chiar şi pentru câteva zile doar, vom trece printr-o tra...
Cu TVA: 22,00 RON
Cod produs: carte

 "Ştim că destinaţia noastră finală este cimitirul. De ce ne grăbim oare să ajungem acolo? De ce să nu păşim în direcţia vieţii, care este în momentul prezent? Dacă practicăm meditaţia mersului chiar şi pentru câteva zile doar, vom trece printr-o transformare profundă şi vom învăţa cum să ne bucurăm de pace în fiecare moment al vieţii noastre. Zâmbim, şi nenumărate fiinţe din tot cosmosul ne zâmbesc la rândul lor - pacea noastră e foarte adâncă. Tot ce gândim, simţim şi facem are efect asupra străbunilor noştri şi asupra generaţiilor viitoare şi reverberează prin tot cosmosul." (Thich Nhat Hanh)

Editura: Litera

Autor: Thich Nhat Hanh

Format:14x20 cm

Număr pagini: 120

Greutate: 110 gr.

Anul apariției: 2016

ISBN: 978-606-33-0807-9


Note despre mers ... 11

Contemplaţii pentru mers ... 99

pag. 14-15


   SOSIREA

   Una dintre cele mai profunde învăţături este şi cea mai scurtă: "Am ajuns". Atunci când ne întoarcem la respiraţie, ne întoarcem la momentul prezent, acolo unde suntem cu adevărat acasă. Nu e nevoie să ne zbatem să ajungem altundeva. Ştim că destinaţia noastră finală este cimitirul. De ce ne grăbim oare să ajungem acolo? De ce să nu păşim în direcţia vieţii, care este în momentul prezent? Dacă practicăm meditaţia mersului chiar şi pentru câteva zile doar, vom trece printr-o transformare profundă şi vom învăţa cum să ne bucurăm de pace în fiecare moment al vieţii noastre. Zâmbim, şi nenumărate fiinţe din tot cosmosul ne zâmbesc la rândul lor - pacea noastră e foarte adâncă. Tot ce gândim, simţim şi facem are efect asupra străbunilor noştri şi asupra generaţiilor viitoare şi reverberează prin tot cosmosul.

   PRACTICA BUCURIEI

   Poate vă gândiţi că bucuria e ceva ce se întâmplă spontan. Puţini oameni îşi dau seama de faptul că ea trebuie să fie cultivată şi exersată pentru a putea creşte. Atenţia susţinută îftseamnă să fim în legătură profundă cu fiecare moment şi vieţii de zi cu zi. Să fii într-o stare de conştientă deplină înseamnă să fii cu adevărat prezent cu trupul şi cu mintea, să cultivi armonie în acţiunile şi intenţiile tale şi să fii în armonie cu cei din jurul tău. Nu e nevoie să ne rezervăm |imp special pentru aceasta în afara programului nostru zilnic. Putem practica atenţia susţinută în orice moment al zilei, când mergem dintr-un loc în altul. Când trecem pragul unei uşi, suntem conştienţi de asta. Mintea noastră este acolo unde sunt şi acţiunile noastre.


pag. 54-55


   MERGÂND PENTRU ALŢII

   Uneori spun că merg pentru mama mea sau că tatăl meu se bucură să păşească alături de mine. Merg pentru tatăl meu. Merg pentru mama mea. Merg pentru maestrul meu. Merg pentru elevii mei. Poate că tatăl meu n-a ştiut niciodată să meargă conştient, bucurându-se de fiecare moment. Aşa că fac eu asta pentru el, şi astfel ne bucurăm amândoi de acest lucru.

   O PLIMBARE LUNGĂ

   După ce a atins iluminarea în Bodhgaya, Buddha a practicat meditaţia mersului în jurul lacului plin cu lotuşi din apropiere. Apoi a dorit să împărtăşească revelaţiile sale prietenilor apropiaţi care se aflau în Parcul Căprioarelor, la Sarnath. Astfel, el a mers de la Bodhgaya la Sarnath să îi găsească. A mers de unul singur prin păduri şi plantaţii de orez. Probabil că i-a luat cel puţin două săptămâni să fajungă acolo, însă s-a bucurat de fiecare pas. Când Buddha şi-a găsit prietenii, le-a oferit prima sa învăţătură.


pag. 108-109


   MERSUL LENT

   Când eşti singur, poţi practica meditaţia mersului lent. Alege o distanţă de aproximativ trei metri şi în timp ce o parcurgi, fă un pas pentru fiecare inspiraţie, un pas pentru fiecare expiraţie. La primul pas poţi să spui în sinea ta: "Am sosit". La următorul pas îţi poţi spune în linişte: "Sunt acasă". Dacă nu simţi că ai sosit sută la sută în aici şi acum, opreşte-te şi nu mai face nici un pas. Este o provocare. Inspiră şi apoi expiră până când simţi că ai sosit sută la sută în aici şi acum. Zâmbeşte apoi victorios. Fă un al doilea pas. Vei învăţa astfel un nou obicei. Obiceiul de a trăi în momentul prezent.

   PRACTICA ÎN FAMILIE

   Ieşi la o plimbare lentă cu copiii tăi înainte de a merge la culcare. Zece minute sunt suficiente. Vă puteţi ţine de mână în timp ce vă plimbaţi, dacă aşa vor copiii. Copilul tău va primi din concentrarea şi stabilitatea ta, iar tu vei beneficia de inocenţa şi prospeţimea lui. Celor mici s-ar putea să le placă să utilizeze această simplă poezioară în timp ce merg. îşi pot spune în sinea lor: "Da, da, da" în timp ce inspiră, şi apoi: "Mulţumesc, mulţumesc, mulţumesc" în timp ce expiră. Ştiu mulţi copii cărora le place acest poem foarte mult.

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun