Telefon: 0723 370 540

Curs Practic de Yoga • Iyengar yoga pas cu pas, în 500 de fotografii - Judy Smith

Curs Practic de Yoga • Iyengar yoga pas cu pas, în 500 de fotografii - Judy Smith

34,00 RON 40,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
 Ilustrat cu 500 de fotografii, acest curs bazat pe sistemul Iyengar yoga face deosebit de accesibilă învăţarea posturilor specifice. Începătorii şi practicanţii de nivel intermediar vor învăţa cum să îşi tonifice muşchii, să îşi stimuleze circulaţia...
Cu TVA: 34,00 RON
Cod produs: carte

 Ilustrat cu 500 de fotografii, acest curs bazat pe sistemul Iyengar yoga face deosebit de accesibilă învăţarea posturilor specifice. Începătorii şi practicanţii de nivel intermediar vor învăţa cum să îşi tonifice muşchii, să îşi stimuleze circulaţia, să îşi îmbunătăţească postura, în beneficiul sănătăţii generale. Exerciţiile calmează mintea, sporesc concentrarea şi înlătură stresul. Include peste 100 de secvenţe de yoga descrise pas cu pas, îndrumări despre cum se începe, când se practică şi ce echipament este necesar. Asanele clasice sunt grupate pe tipuri şi în funcţie de dificultate, cu variaţii adecvate pentru toate nivelurile de pregătire şi de flexibilitate. Un manual perfect pentru toate vârstele şi nivelurile de pregătire.

Editura: Litera

Autor: Judy Smith

Format: 17x20,5 cm.

Număr de pagini: 144

Greutate: 365 gr.

Anul apariției: 2016

ISBN: 978-606-33-0275-6


pag. 14-15


   Yoga Sutra

   Filosofia urmată de B.K.S. Iyengar este cea a lui Patanjali, un înţelept care a trăit în India în jurul anului 300 Î.Hr. Patanjali este reprezentat ca jumătate om, jumătate şarpe, cu trupul răsucit în spirală, având o coroană alcătuită din şapte capete de şerpi. în simbolismul tradiţional al Indiei antice, aceasta reprezintă infinitatea. Două dintre mâinile sale sunt unite în rugăciune, reprezentând o stare meditativă, în timp ce celelalte două mâini ţin o scoică şi un disc de lumină. Scoica ne aduce aminte de propria practică yoga şi discul reprezintă roata timpului sau legea cauzei şi a efectului. Cu jumătate din faţă zâmbeşte, cealaltă fiind serioasă. Patanjali este cunoscut ca fondator al yoga, fiind cel care a codificat un set de 196 de aforisme numite Yoga Sutra. Această lucrare sistematizează principiile şi practicile yoga prin unificarea diferitelor aspecte ce ţin de teorie şi practică, reuşind să le prezinte într-un text concis şi cuprinzător.
   Aceste aforisme acoperă toate aspectele vieţii, începând cu un cod de conduită şi încheind cu perceperea de către om a adevăratului său sine. Patanjali arată cum putem să ne transformăm prin practica yoga, să obţinem controlul asupra minţii şi emoţiilor noastre, să depăşim obstacolele care ne împiedică iluminarea spirituală şi să atingem scopul urmărit de yoga.


pag. 90


   Practica zilnică si ordinea de execuţie

   Practica posturilor are un impact benefic asupra întregului corp. Posturile tonifică muşchii, ţesuturile, ligamentele, articulaţiile şi nervii şi, în egală măsură, menţin şi îmbunătăţesc sănătatea şi buna funcţionare a tuturor sistemelor corpului. Este important să continuaţi să practicaţi până când vă familiarizaţi cu posturile şi vă simţiţi confortabil în ele. Când reuşiţi aceasta, resimţiţi pe deplin efectele benefice. De aceea, este bine să practicaţi cât mai des posibil, de preferat zilnic.

   CLASIFICAREA POSTURILOR
   Vorbind la modul general, posturile în picioare sunt dinamice şi stimulatoare. Ele regenerează trupul şi mintea, eliminând tensiunile, durerile şi suferinţele. Posturile în picioare constituie baza tuturor celorlalte posturi şi, cu ajutorul lor, practicanţii ajung să-şi cunoască diferitele părţi ale trupului, muşchii şi articulaţiile, şi să le folosească inteligenţa pentru a dinamiza şi conştientiza acele părţi. Practica zilnică începe, de obicei, cu posturile în picioare, tocmai pentru a trezi corpul fizic - braţele, picioarele şi coloana vertebrală - şi pentru a stimula creierul, conectând mişcările cu zone specifice ale corpului. Ele amplifică vitalitatea şi forţa interioară, dar şi hotărârea lăuntrică.
   Posturile din poziţie şezând sunt introduse după posturile în picioare, pentru a odihni picioarele şi a le elibera de tensiuni. Posturile şezând cu aplecare în faţă sunt liniştitoare. Ele elimină oboseala, liniştesc nervii şi calmează mintea, în posturile în picioare, creierul este stimulat; în posturile şezând, mintea agitată, fluctuantă devine pasivă.
   Posturile cu răsucire întind şi torsionează coloana vertebrală. Aceste posturi elimină durerile de spate, precum
şi rigiditatea gâtului şi a umerilor. Organele interne sunt stimulate atunci când trunchiul este torsionat, iar digestia este îmbunătăţită.
   Posturile inversate dau energie întregului organism. Ele elimină tensiunile din picioare, activează şi hrănesc organele interne, stimulează creierul şi îmbunătăţesc respiraţia, sistemul circulator şi pe cel nervos. Posturile în picioare, cele şezând şi cele răsucite pregătesc corpul şi mintea pentru posturile inversate. Femeile nu ar trebui să realizeze posturile inversate la menstruaţie.
   Posturile cu faţa în jos, cu faţa în sus sau cele întinse la sol sunt cunoscute şi sub numele de posturi abdominale, iar practica asanelor nu ar trebui să înceapă direct cu ele. Posturile în picioare tonifică muşchii stomacului, pentru ca aceştia să poată fi folosiţi corect, iar posturile inversate protejează organele, pentru ca acestea să nu fie perturbate în timpul executării posturilor abdominale; de aceea, ar trebui realizate înainte de posturile abdominale.
   Savasana (postura relaxării) ar trebui realizată timp de 5-10 minute (în funcţie de cât timp avem la dispoziţie), la finalul fiecărei şedinţe de asane.

   SUGESTIE PENTRU O ŞEDINŢĂ DE ASANE

   Sugerăm realizarea următoarelor ansambluri de posturi, pentru a vă încuraja să aveţi o practică sistematică şi progresivă. Este mai bine să practicaţi un timp mai scurt în fiecare zi, decât o şedinţă mai lungă de posturi o dată sau de două ori pe săptămână. Integraţi-vă într-un grup/curs de yoga pentru a practica sub îndrumarea unui profesor de yoga competent, care să vă asigure că realizaţi progrese într-un ritm constant.
   Fiecare şedinţă de asane poate fi realizată zilnic, începând cu Şedinţa 1 în prima zi şi progresând până la Şedinţa 5, la finalul săptămânii. Repetaţi primele 5 şedinţe timp...

PREFAŢA DE JEANNE MASLEN ... 6
INTRODUCERE ... 8

ELEMENTELE DE BAZĂ ALE METODEI IYENGAR ... 10
ASANE ÎN PICIOARE ... 20
ASANE ÎN POZIŢIA ŞEZÂND ... 42
RĂSUCIRI ... 58
ASANE INVERSATE ... 66
ASANE CU FAŢA ÎN SUS ŞI CU FAŢA ÎN JOS ... 74
PRACTICA ZILNICĂ ... 88
TERAPIA PRIN YOGA ... 106

ORGANIZAŢII ŞI ADRESE UTILE ... 140
MULŢUMIRI ŞI LECTURI SUPLIMENTARE ... 141
INDEX ... 142

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun