Telefon: 0723 370 540

Miracolul Conştientizării • introducere în practica meditaţiei - Thich Nhat Hanh

Miracolul Conştientizării • introducere în practica meditaţiei - Thich Nhat Hanh

16,00 RON 18,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
  În acest ghid frumos şi lucid, maestrul Zen Thich Nhat Hanh ne oferă anecdote delicate şi exerciţii practice ca mijloace de a învăţa deprinderile conştientizării - să fii treaz şi pe deplin conştient. De la spălatul vaselor la felul în care ...
Cu TVA: 16,00 RON
Cod produs: carte

  În acest ghid frumos şi lucid, maestrul Zen Thich Nhat Hanh ne oferă anecdote delicate şi exerciţii practice ca mijloace de a învăţa deprinderile conştientizării - să fii treaz şi pe deplin conştient. De la spălatul vaselor la felul în care răspundem la telefon sau curăţăm o portocală de coajă, el ne reaminteşte că fiecare moment cuprinde în sine o ocazie de a lucra pentru o mai bună cunoaştere de sine şi pentru pace sufletească.



Editura: Adevăr Divin

Autor: Thich Nhat Hanh

Format: 13x20cm

Greutate: 125 gr.

Anul apariției:2016

ISBN: 978-606-756-013-8



Prefaţa traducătorului în limba engleză ... vii
Miracolul conştientizării ... xv

CAPITOLUL 1
Disciplina esenţială ... 1
CAPITOLUL 2
Miracolul este să păşeşti pe Pământ ... 9
CAPITOLUL 3
O zi de conştientizare ... 23
CAPITOLUL 4
Piatra de râu ... 29
CAPITOLUL 5
Una sunt toate, toate sunt una: Cele cinci categorii ... 39
CAPITOLUL 6
Migdalul din grădina din faţa casei ... 47
CAPITOLUL 7
Trei răspunsuri minunate ... 59

Exerciţii de conştientizare ... 67
Nhat Hanh: să vezi cu ochii compasiunii, de James Forest ... 85
Selecţie de Sutre Buddhiste ... 91
Temelia conştientizării ... 92
Discursul despre Conştientizarea Respiraţiei ... 108
Contemplarea gândului ... 114
Să nu trăieşti în non-condiţionat ... 116
Esenţa Prajnaparamita ... 118
Despre autor ... 120

pag. 24-25


   ...de acţiune, iar răspunsurile noastre ar deveni din ce în ce mai inutile. Orice zi a săptămânii am alege, o putem considera ziua conştientizării.
   Pentru a pregăti o zi a conştientizării, gândiţi-vă la un mod de a vă aminti în momentul trezirii că acea zi este ziua conştientizării. Puteţi agăţa ceva de tavan sau pe perete, un bilet cu cuvântul "conştientizare" sau orice altceva ca să vă sugereze din clipa când deschideţi ochii că astăzi este ziua conştientizării. Astăzi este ziua voastră. Amintiţi-vă că veţi simţi un zâmbet care afirmă că sunteţi în stare de conştientizare deplină, un zâmbet care alimentează această conştientizare perfectă.
   În timp ce staţi încă întinşi în pat, începeţi să vă urmăriţi respiraţia - lentă, lungă şi conştientă. Apoi ridicaţi-vă încet din pat (în loc să vă sculaţi brusc, ca de obicei), alimentând conştientizarea prin fiecare mişcare. După ce v-aţi sculat, spălaţi-vă pe dinţi, pe faţă, şi faceţi toate activităţile de dimineaţă în mod calm şi relaxat, făcând fiecare mişcare conştient. Urmăriţi-vă respiraţia, controlaţi-o şi nu lăsaţi gândurile să rătăcească. Fiecare mişcare ar trebui făcută calm. Măsuraţi-vă paşii cu respiraţii liniştite, lungi. Zâmbiţi uşor.
   Petreceţi cel puţin o jumătate de oră făcând baie. Îmbăiaţi-vă încet şi conştient, astfel încât la sfârşit să vă simţiţi uşori şi împrospătaţi. După aceea puteţi face treburile casnice, cum ar spălatul vaselor, ştergerea prafului sau pregătirea şi strângerea mesei, curăţarea bucătăriei, aranjarea cărţilor pe rafturi. Indiferent de sarcină, faceţi-o încet şi uşor, conştientizând fiecare mişcare. Nu faceţi nimic doar pentru a scăpa mai repede de o obligaţie. Hotărâţi să faceţi orice lucru într-un mod relaxat, acordându-i atenţie deplină. Bucuraţi-vă şi fiţi una cu ceea ce faceţi. Fără asta, ziua conştientizării nu va avea nicio valoare. Senzaţia că orice sarcină este o muncă plictisitoare şi neplăcută va dispărea curând, dacă o facem în stare de conştientizare. Luaţi exemplul maeştrilor zen. Indiferent ce sarcină sau mişcare ar face, ei o fac încet şi egal, fără să şovăie.
   Pentru cei care tocmai au început să practice, cel mai bine este să păstreze un spirit de linişte de-a lungul întregii zile. Asta nu înseamnă că în ziua conştientizării nu ar trebui să vorbiţi deloc. Puteţi vorbi, puteţi merge chiar măi departe şi să cântaţi, însă dacă vorbiţi sau cântaţi, faceţi-o cu deplina conştientizare a ceea ce spuneţi sau cântaţi şi faceţi totul la nivel minim. Fireşte, este posibil să cântaţi şi să practicaţi în acelaşi timp conştientizarea, atâta timp cât sunteţi atenţi cum şi ce cântaţi. Dar fiţi atenţi că este mult mai uşor să vă abateţi de la starea de conştientizare atunci când vorbiţi sau cântaţi, dacă "tăria" meditaţiei este încă slabă.
   La masa de prânz, pregătiţi-vă singuri masa. Pregătiţi mâncarea şi spălaţi vasele în stare de conştientizare. Dimineaţa, după ce aţi făcut curăţenie şi aţi aranjat casa, şi după-amiaza, după ce aţi lucrat în grădină ori aţi privit norii şi aţi cules flori, pregătiţi o cană cu ceai şi beţi-o tot în stare de conştientizare. Rezervaţi-vă timp suficient pentru a face asta. Nu beţi ceaiul ca acele persoane care sorb o ceaşcă de cafea într-o pauză de lucru. Beţi ceaiul încet şi cu respect, ca şi cum ar fi axa în jurul căreia se învârte Pământul - încet, uniform, fără a se grăbi către viitor. Trăiţi clipa prezentă. Doar momentul prezent înseamnă viaţă. Nu vă ataşaţi de viitor. Nu vă faceţi griji în legătură cu lucrurile pe care trebuie să le faceţi. Nu vă gândiţi că vă treziţi şi porniţi cu avânt să faceţi ceva. Nu vă gândiţi la "plecare".
   Fii un mugur sau un boboc de floare
   stând liniştit în gardul viu.


pag. 78-79


   ...a rămas sub pământ. Ştiţi clar că propria carne este încă aici şi că în fiinţa voastră converg încă cele cinci categorii: forma corporală, sentimentele, percepţiile, funcţiile mentale şi conştiinţa. Gândiţi-vă la interacţiunea cu acea persoană în trecut şi acum. Continuaţi să zâmbiţi şi să vă urmăriţi respiraţia. Contemplaţi astfel timp de cincispre-zece minute.

   Golul

   Aşezaţi-vă în poziţia lotusului sau în jumătate lotus. Începeţi prin a vă regla respiraţia. Contemplaţi natura golului în ansamblul celor cinci categorii: forma corporală, sentimentele, percepţiile, funcţiile mentale şi conştiinţa. Treceţi cu gândul de la o categorie la alta. Vedeţi că toate se transformă, sunt trecătoare şi fără sine. Ansamblul celor cinci categorii este la fel ca ansamblul tuturor fenomenelor: toate se supun legii interdependenţei. Combinarea şi risipirea lor seamănă cu acumularea şi risipirea norilor în jurul unor vârfuri de munţi. Nici nu vă agăţaţi, nici nu respingeţi cele cinci categorii. Ştiţi că plăcerea şi neplăcerea sunt fenomene care ţin de ansamblul celor cinci categorii. Vedeţi clar că cele cinci categorii sunt fără sine şi sunt goale, dar sunt şi minunate, ca orice fenomen din Univers, ca viaţa care este prezentă pretutindeni. Încercaţi să vedeţi că cele cinci categorii nu sunt cu adevărat la baza creaţiei şi distrugerii, pentru că ele însele sunt ultima realitate. Încercaţi să vedeţi prin această contemplare că nestatornicia este un concept, non-sinele este un concept, golul este un concept, astfel încât voinţa voastră să nu devină "întemniţată" în conceptele de nestatornicie, de non-sine şi de gol. Veţi vedea că starea de gol înseamnă şi gol, dar ultima realitate a stării de gol nu este diferită de ultima realitate a celor cinci categorii. (Acest exerciţiu ar trebui practicat doar după ce aţi practicat intens cele cinci exerciţii anterioare. Timpul de practicare depinde de fiecare persoană - poate fi o oră sau două.)

   Compasiune faţă de persoana pe care o urâţi sau o dispreţuiţi cel mai mult

   Aşezaţi-vă într-un loc liniştit. Respiraţi şi zâmbiţi uşor. Contemplaţi imaginea persoanei vare v-a provocat cea mai mare suferinţă. Priviţi trăsăturile pe care le urâţi sau dispreţuiţi cel mai mult ori le găsiţi cele mai respingătoare. Încercaţi să examinaţi ce anume o face fericită pe acea persoană sau o face să sufere în viaţa de zi cu zi. Contemplaţi percepţiile persoanei; încercaţi să vedeţi ce tipare de gândire urmează acea persoană. Examinaţi ce anume motivează speranţele şi acţiunile persoanei. În sfârşit, gândiţi-vă la conştiinţa persoanei. Vedeţi dacă punctele sale de vedere sunt sau nu deschise şi libere, dacă a fost sau nu influenţată de prejudecăţi, de îngustimea de minte, de ură sau de mânie. Vedeţi dacă este sau nu o persoană stăpână pe sine. Continuaţi până când simţiţi compasiunea urcând în inima voastră aşa cum o fântână se umple cu apă proaspătă, iar mânia şi resentimentele dispar. Practicaţi acest exerciţiu de mai multe ori asupra aceleiaşi persoane.

   Suferinţă provocată de lipsa de înţelepciune

   Aşezaţi-vă în poziţia lotusului sau jumătate lotus. Începeţi prin a vă urmări respiraţia. Alegeţi situaţia unei persoane, a unei familii sau a unei societăţi care suferă cel mai mult din câte ştiţi. Acesta va fi obiectul contemplării voastre.
   În cazul unei persoane, încercaţi să vedeţi fiecare suferinţă a persoanei. Începeţi cu suferinţele corpului...

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun