Telefon: 0723 370 540

Planul dietetic Campbell • cea mai simplă cale de a slăbi şi de a te vindeca prin adoptarea dietei bazată pe plante şi pe alimente integrale recomandate de Studiul China - Thomas M. Campbell II, T. Colin Campbell

Planul dietetic Campbell • cea mai simplă cale de a slăbi şi de a te vindeca prin adoptarea dietei bazată pe plante şi pe alimente integrale recomandate de Studiul China - Thomas M. Campbell II, T. Colin Campbell

32,00 RON 35,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
 În anul 2005, dr. T. Colin Campbell şi dr. Thomas Campbell au scris împreună Studiul China, în care au detaliat rezultatele unui studiu revoluţionar care a arătat că dieta bazată pe plante şi pe alimente integrale are potenţialul de a preveni ...
Cu TVA: 32,00 RON
Cod produs: carte

 În anul 2005, dr. T. Colin Campbell şi dr. Thomas Campbell au scris împreună Studiul China, în care au detaliat rezultatele unui studiu revoluţionar care a arătat că dieta bazată pe plante şi pe alimente integrale are potenţialul de a preveni şi de a inversa multe boli cronice. Studiul China a devenit un fenomen mondial, fiind vândut în peste un milion de exemplare şi inspirând nenumăraţi cititori să îşi revigoreze starea de sănătate prin schimbarea alegerilor alimentare cu altele mai bune.
   Planul dietetic Campbell merge un pas mai departe, arătându-le cititorilor nu doar de ce trebuie să facă această tranziţie, ci şi cum să o facă, bucurându-se în acelaşi timp de călătorie, cu ajutorul unui plan dietetic simplu de trecere la o dietă bazată pe plante şi pe alimente integrale.
   Planul dietetic Campbell este plin de referinţe la studii de ultimă oră referitoare la nutriţie, aşa cum se aşteaptă probabil fanii Studiului China. Dr. Campbell răspunde la câteva din cele mai comune întrebări: sunt produsele din soia sănătoase? Trebuie să consumăm gluten? Trebuie să mâncăm alimente organice? Trebuie să consumăm peşte? Sunt organismele modificate genetic periculoase? Cum trebuie să ne hrănim copiii?
   La fel de important, cititorii vor învăţa principiile comportamentale care stau la baza succesului, dar şi ce trebuie să cumpere pentru bucătăria lor, cum să citească etichetele alimentare şi cum să facă cumpărături, ba chiar şi cum să navigheze prin diferite situaţii sociale în care trebuie să mănânce în oraş. Cartea include peste 55 de reţete delicioase şi uşor de preparat, şi un plan de meniuri de două săptămâni.
   Indiferent dacă cititorul îşi doreşte să slăbească, să îşi inverseze o boală sau pur şi simplu să se bucure de o sănătate cât mai bună o perioadă cât mai lungă de timp, Planul dietetic Campbell îl ajută pas cu pas să îşi atingă scopul propus. Această combinaţie de instrumente practice şi de dovezi ştiinţifice de genul celor din Studiul China va schimba cu siguranţă percepţia oamenilor în deceniile care vor urma.


Editura: Adevăr Divin

Autor: Thomas M. Campbell II, T. Colin Campbell

Format:13x20 cm.

Numar de pagini: 358

Greutate: 350 gr.

Anul aparitiei: 2015

ISBN: 978-606-8420-91-2

Cuvânt înainte de dr. T. Colin Campbell ... ix
Introducere ... xii

   PARTEA ÎNTÂI
   FUNDAMENTELE SĂNĂTĂŢII


Capitolul 1 Studiul China ... 2
Capitolul 2 Oamenii cavernelor îşi numărau carbohidraţii ... 19
Capitolul 3 Cele trei grupe de alimente ... 35
Capitolul 4 Practica zilnică ... 52

   PARTEA A DOUA
   SUBIECTE FIERBINŢI


Capitolul 5 Plantele rafinate: zahărul şi soia ... 70
Capitolul 6 Uleiurile şi grăsimile ... 79
Capitolul 7 Carnea de peşte ... 96
Capitolul 8 Este grâul chiar atât de teribil? ... 108
Capitolul 9 O lume fără gluten ... 123
Capitolul 10 Alimente organice versus alimente modificate genetic ... 135
Capitolul 11 Mania suplimentelor alimentare ... 154
Capitolul 12 Arta hrănirii copiilor năzdrăvani ... 172

   PARTEA A TREIA
   PLANUL DIETETIC CAMPBELL DE DOUĂ SĂPTĂMÂNI


Capitolul 13 Planul Dietetic Campbell: Renunţarea la vechile obiceiuri ... 190
Capitolul 14 Planul Dietetic Campbell: Adoptarea unor noi obiceiuri ... 207
Capitolul 15 Planul de meniuri şi lista de cumpărături ale Planului Dietetic Campbell ... 228
Capitolul 16 Adoptarea pe viaţă a Planului Dietetic Campbell: Cum să nu renunţi la el ... 242
Capitolul 17 Concluzie ... 260

Reţete ... 266
Mulţumiri ... 334

pag. 12-13


   În această carte nu îmi propun să insist asupra argumentelor ştiinţifice care explică de ce este atât de important să adoptăm o dietă bazată pe plante şi pe alimente integrale, ci mai degrabă asupra modalităţii de a face acest lucru, răspunzând totodată la cele mai comune întrebări legate de detaliile acestei diete. Procesul de schimbare a dietei nu este deloc uşor, dar nici atât de greu cum ai putea crede. Noile alimente au un gust bun, nu costă o avere şi nu sunt greu de preparat. Odată ce vei trece la ele, nu îţi vei mai dori niciodată să revii la vechea alimentaţie. Partea întâi a acestei cărţi reprezintă o introducere la această dietă, în care îţi voi explica cum trebuie să privim şi să înţelegem hrana. Vei găsi aici sfaturi şi idei fundamentale pentru introducerea efectivă a schimbărilor în dieta şi stilul tău de viaţă. În partea a doua voi răspunde la cele mai comune întrebări pe care le pun de obicei oamenii în legătură cu dieta optimă: "Trebuie să consum peşte? Ce îmi poţi spune despre grâu? Nu sunt unele uleiuri sănătoase?" După ce am scris împreună cu tata Studiul China, ne-a devenit evident că unele subiecte necesită o atenţie suplimentară. Voi acorda această atenţie în această secţiune a cărţii. Partea a treia reprezintă un plan dietetic pe zile. Vei găsi aici instrucţiuni pas cu pas prin care te voi ţine practic de mână de-a lungul unei tranziţii de două săptămâni ce are potenţialul de a-ţi schimba pentru totdeauna viaţa. La sfârşit, vei şti tot ce trebuie să ştii pentru a prelua controlul asupra stării tale de sănătate.
   Dacă ajungi la sfârşit şi îţi doreşti să afli mai multe despre importanţa dietei bazate pe plante şi pe alimente integrale, îţi recomand să citeşti Studiul China. Nouă ne-a luat trei ani şi jumătate să scriem această carte. După ultimele luni extrem de stresante de scris, când am lucrat zilnic foarte multe ore pentru a ne putea respecta termenele limită, mi-am luat o perioadă liberă pentru a călători prin ţară. Îmi amintesc că în ziua în care am plecat am avut o stare emoţională extrem de intensă şi sentimentul că am terminat un proiect foarte special. Într-adevăr, proiectul a fost special pentru mine pe mai multe nivele. În sfârşit înţelegeam cu ce s-a ocupat tata în cariera lui, de ce era privit cu atâta respect şi de ce i se cerea să facă parte din comitetele naţionale de stabilire a politicilor alimentare, contribuind astfel la modelarea perspectivei americanilor asupra alimentaţiei şi nutriţiei. Am devenit conştient de poziţia mea de invidiat, de a lucra alături de un gigant în domeniul său de referinţă, învăţând în scurt timp lecţii pe care el le-a descoperit de-a lungul întregii sale cariere. Ştiam ce rol important a jucat mama în tot acest demers. În sfârşit, intuiam că acest proiect avea să îmi modeleze propria viaţă în anii care vor veni.
   Şi aşa a fost. Studiul China m-a condus să fac facultatea de medicină şi să urmez o carieră în care evenimentele umane cele mai remarcabile - deopotrivă tragice şi înălţătoare - se petrec zi de zi. Astăzi, ca rezultat al experienţei pe care o am în domeniul nutriţiei, pot spune că am transcens backgroundul medical occidental tradiţional şi îmi tratez pacienţii într-o manieră mai holistică. După ce am aflat care este cauza cea mai evidentă a bolilor comune de care suferă oamenii şi după ce am învăţat arta şi frustrarea punerii de diagnostice, urmată de oferirea de tratamente cu medicamente şi proceduri chirurgicale, mi-a devenit evident că am obligaţia de a le împărtăşi pacienţilor lecţiile pe care le-am învăţat atunci când am scris Studiul China, pe care le consider chintesenţiale pentru toţi oamenii.
   Deşi atunci când am terminat cartea împreună cu tatăl meu ştiam că aceasta a avut o importanţă deosebită pentru mine, nu am anticipat nicio clipă imensul ei succes comercial. S-a dovedit astfel că oamenii sunt disperaţi să afle astfel de informaţii care le pot schimba pentru totdeauna viaţa în bine. Deşi Studiul China este o carte profundă, ce conţine mult mai multe informaţii ştiinţifice decât majoritatea cărţilor referitoare la diete ce nundă piaţa, cartea noastră a ajuns peste noapte un hit, vânrându-se în peste un milion de exemplare şi devenind astfel inclusiv prin răspândirea orală a informaţiilor din ea) una...


pag. 184-185


   ...sănătate care vor dura o viaţă întreagă, dar părinţii lor cred că nu pot face nimic sau - şi mai rău - că este ceva natural ca odraslele lor să fie obeze, din cauza istoricului familiei. Copiii au o putere a voinţei mult mai mare decât se crede, iar unul din lucrurile pe care le pot controla cu uşurinţă este ceea ce mănâncă. Probabil că părinţii acestor copii au încercat de multe ori să îi convingă să mănânce altceva, dar nu au reuşit, iar acum au renunţat.
   În multe din aceste cazuri, constat că părinţii se luptă ei înşişi cu greutatea. După părerea mea, factorul cel mai important în determinarea copilului de a adopta tipare şi comportamente alimentare sănătoase sunt chiar tiparele şi comportamentele părinţilor. De aceea, cel mai important lucru pe care îl poţi face pentru copilul tău este să adopţi tu însuţi o dietă sănătoasă. Nu te certa cu el din cauza alimentelor (lucru uşor de spus, dar mult mai greu de pus în practică, ştiu). Iată câteva sfaturi pentru a-ţi influenţa copiii:
   1. Adoptă tu însuţi o dietă sănătoasă. Dacă ai o familie completă, ambii părinţi trebuie să se implice.
   2. Adoptă tu însuţi o dietă sănătoasă. Explică-le copiilor tăi motivele pentru care consumi alimente sănătoase. Te asigur că sunt mult mai inteligenţi decât par!
   3. Adoptă tu însuţi o dietă sănătoasă. înţelegi ce vreau să spun?
   4. Dă-i copilului de la cea mai fragedă vârstă posibilă anumite alimente sănătoase, chiar dacă nu îi plac de la bun început. Chiar dacă se strâmbă când îi dai spanac, asta nu înseamnă că nu mai trebuie să îi dai niciodată spanac! Pune-l cât mai des să guste din el.
   5. Nu cumpăra şi nu ţine în casă alimente nesănătoase, cum ar fi gustările procesate, băuturile răcoritoare carbogazoase sau dulciurile. La urma urmelor, tu eşti cel responsabil cu cumpărarea alimentelor, respectiv "păstrătorul cheilor cămării" din gospodăria ta. Prin urmare, tu poţi controla până la 72% din tot ceea ce mănâncă copilul tău acasă şi afară. Nu este normal să te superi dacă copilul tău mănâncă ceea ce ai cumpărat chiar tu şi i-ai pus în faţă. Ce înseamnă "în faţă"? Înseamnă oriunde în casă.
   6. Cumpără şi prepară cât mai multe gustări sănătoase, convenabile şi uşor de consumat. Fructele şi legumele proaspete se găsesc tot anul. Morcovii, ţelina, humusul preparat în casă, pâinea integrală prăjită şi gemurile cu foarte puţin zahăr sunt câteva din alimentele din care merită să îţi faci rezerve. Aşează aceste alimente la vedere (la nivelul ochilor în partea din faţă a frigiderului sau într-un vas de pe masă, spre exemplu).
   7. Lasă-ţi copilul să aleagă alimentele pe care le preferă, dar limitează-i opţiunile la cele sănătoase. Spre exemplu, îi poţi face o lasagna cu legume (umplută cu spanac, roşii şi alte legume, dar fără brânză) sau o ciorbă de legume cu paste integrale. Dacă este de acord, implică-l în prepararea hranei, astfel încât să simtă că poate controla procesul.
   8. Dacă ai copii de vârstă şcolară, stabileşte reguli clare, ferme, consistente şi corecte legate de alimentaţie. Spre exemplu, nu le da copiilor un desert până când nu şi-au mâncat legumele sănătoase. Dacă le vei oferi în mod repetat anumite alimente, mai devreme sau mai târziu se vor obişnui cu gustul lor, chiar dacă la început vor strâmba din nas. Nu trebuie să te cerţi cu ei în legătură cu aceste reguli. Dacă cei mici încalcă regulile, îi trimiţi direct la culcare, fără să le mai dai niciun desert. Punct. La urma urmelor, aceasta este alegerea copiilor, aşa că nu ai de ce să te cerţi cu ei.


pag. 322-323

   Quinoa cu legume, chimen şi năut

   SUSAN VOISIN - FATFREEVEGAN.COM

   Timp de pregătire: 20 de minute, timp de coacere: 30 de minute
   Nu te speria de lista lungă a ingredientelor. Această reţetă foloseşte o varietate largă de condimente pentru a da un gust bogat, uşor exotic, unor legume obişnuite.

   0,5 ceapă mare, tocată
   2 căţei de usturoi, tocaţi
   2 linguriţe chimen măcinat
   0,5 linguriţă turmeric măcinat
   1 linguriţă boia afumată
   0,25 linguriţă cardamom măcinat
   0,25 linguriţă boia iute (sau mai mult, după gust)
   2 căni bucheţele de conopidă
   0,5 vânătă medie, tăiată în cubuleţe cu latura de 1 cm
   1 conservă de 450 g de năut, spălat şi scurs
   1 conservă de 450 g de roşii în bulion
   0,5 cană stafide
   0,5 cană apă
   1 dovlecel zucchini mediu, tăiat în cubuleţe cu latura de 1 cm
   0,75 cană quinoa, spălată bine şi scursă
   1,5 cană supă de legume (sau apă cu vegeta sau sare)
   1 căţel de usturoi, tocat
   sos harissa sau chili picant, la servire

   Pune pe aragaz o tigaie neaderentă, la foc mediu. Adaugă ceapa şi soteaz-o timp de 2 minute. Presară deasupra usturoiul, chimenul, turmericul, boiaua, cardamomul şi boiaua iute, şi lasă pe foc încă 2 minute, amestecând des.
   Adaugă conopida, vânăta, năutul, roşiile, stafidele şi apa. Acoperă tigaia cu un capac şi redu focul la mediu. Lasă pe foc timp de 10 minute, amestecând ocazional. Sărează după gust.
   În timp ce legumele fierb, pune quinoa într-o cratiţă, pe foc. Amestecă în permanenţă, până când se usucă aproape complet. Adaugă supa de legume şi usturoiul, adu la fierbere şi sărează. Dă focul la mic, acoperă şi lasă cratiţa 15-20 de minute, până când lichidul este complet absorbit.
   Stinge focul. Amestecă quinoa fiartă cu o furculiţă, ca să se aereze. Serveşte-o cu amestecul de legume plasat deasupra şi cu sos harissa sau chili, după gust.
REZULTĂ 4 PORŢII.

   Mâncare de linte
   ANN ESSELSTYN - PREVENIREA ŞI INVERSAREA BOLII CARDIOVASCULARE, DE DR. CALDWELL B. ESSELSTYN JR.


   Timp de pregătire: 10 minute, timp de fierbere: 60 de minute
   Această reţetă este pe placul copiilor. Este săţioasă, gustoasă şi este o versiune mai uşoară a celei clasice. Nu te sfii să pui cât mai mult coriandru proaspăt, căci îi dă un gust minunat.
   3,5 căni de apă, divizate
   1 ceapă mare, tocată (1 cană)
   1 ardei gras de orice culoare, fără seminţe şi tocat (1 cană)
   1 lingură praf de chili
   1,5 căni linte uscată, roşie sau maronie
   1 conservă de 450 g de roşii în bulion
   1 lingură sos tamari cu conţinut redus de sare sau Aminoacizi Lichizi Bragg
   2 linguri muştar Dijon (sau un alt tip)
   1 lingură zahăr brun (opţional)
   1 lingură oţet de orez
   1 linguriţă sos Worcestershire vegetarian
   1 legătură de coriandru, tocat
   piper negru proaspăt măcinat, după gust...

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun