Telefon: 0723 370 540

Teorii despre Sistemul Chakrelor • o etapă fundamentală în înţelegerea fiinţei umane şi spiritualităţii - Hiroshi Motoyama

Teorii despre Sistemul Chakrelor • o etapă fundamentală în înţelegerea fiinţei umane şi spiritualităţii - Hiroshi Motoyama

33,00 RON 35,00 RON
Disponibilitate: În Stoc
Astăzi fiinţa umană se află în faţa porţii către spiritualitate. În următorii ani, tot mai mulţi oameni de ştiinţă vor valida teoria despre kundalinî şi chakre. Dr. Motoyama este un cercetător vizionar de calibrul lui Einstein. Aşa cum Einstein a avu...
Cu TVA: 33,00 RON
Cod produs: carte

Astăzi fiinţa umană se află în faţa porţii către spiritualitate. În următorii ani, tot mai mulţi oameni de ştiinţă vor valida teoria despre kundalinî şi chakre. Dr. Motoyama este un cercetător vizionar de calibrul lui Einstein. Aşa cum Einstein a avut viziunea dimensiunii pranice care i-a permis, să reveleze energia care susţine creaţia materială, în acelaşi mod investigaţiile întreprinse de Dr. Motoyama au clarificat următorul pas pe calea transformării evolutive a conştiinţei omenirii ca un tot unitar, În momentul de faţă, oamenii de ştiinţă sunt la un pas de a pătrunde în dimensiunea energiei spirituale, întrucât pot detecta deja activitatea energiei kundalini în experimentele de laborator, graţie contribuţiei avangardiste a Dr. Hiroshi Motoyama.
   Dacă ne propunem să dezvăluim secretele Universului, dimensiunea spirituală este prima care trebuie explorată, iar ştiinţa trebuie să depăşească limitările actuale din dimensiunea materială. În această direcţie, experimentele Dr. Motoyama au o valoare unică. Trezirea energiei kundalini reprezintă experienţa cea mai copleşitoare pe care o poate avea un om în întreaga sa viaţă, căci ea îi revelează o nouă dimensiune a conştiinţei.
   Cu ajutorul acestui ghid, Teorii despre sistemul chakrelor, veţi putea:
   • să înţelegeţi natura energiei kundalinî şi efectele trezirii ei;
   • să recunoaşteţi simptomele acestei dinamizări energetice;
   • să creaţi premisele producerii stărilor modificate de conştiinţă asociate trezirii fiecărei chakre în parte.

Editura: Vidia

Autor: Hiroshi Motoyama

Format: 13x20 cm.

Număr de pagini: 344

Greutate: 295 gr.

Anul apariției: 2013

ISBN: 978-606-8414-18-8

Mulţumiri ... 17
Introducere ... 19

Capitolul I Practica Tantra Yoga ... 31
Capitolul II Asanele în Yoga ... 41
Capitolul III Pranayama şi Bandhas ... 83
Capitolul IV Mudrele şi trezirea chakrelor ... 103
Capitolul V Chakrele şi nadis-urile descrise în Upanishade ... 143
Capitolul VI A. Chakre şi nadisuri - descriere din Shat-chakra-nirupana ... 185
       B. Chakre şi nadisuri - descriere din "Gorakshashatakam" ... 209
Capitolul VII Chakrele explicate de reverendul C.W. Leadbeater ... 215
Capitolul VIII Chakre şi nadisuri descrise de Swami Satyananda ... 237
Capitolul IX Cunoştinţele şi experimentele lui Motoyama în ce priveşte chakrele ... 269

Concluzii ... 315
Index ... 319

pag. 31-32

   I. PRACTICA TANTRA YOGA

   Scopul practicii yoga


   Scopul disciplinelor yoghine a fost descris în multe moduri: descoperirea Adevărului, realizarea Sinelui, realizarea identităţii dintre Atman şi Brahman sau unificarea omului cu Divinitatea. Toate aceste descrieri sunt orientate către conceptele care stau la baza yoga. Totuşi, pentru scopurile acestei cărţi, vom utiliza următoarea definiţie: yoga reprezintă o modalitate de a realiza uniunea cu adevăratul Sine interior, cu Divinitatea din noi înşine.
   Cuvântul sanscrit "yoga" are două înţelesuri. Primul sens este de "uniune", iar acesta implică armonie, unitate şi stabilitate. Al doilea sens este de "jug" (din acelea care se pun boilor pentru a trage un car) şi semnifică unificarea sinelui individual cu cel divin. Această unificare devine posibilă prin concentrarea asupra unui simbol sau a unei entităţi sacre, de exemplu o chakră, o mandală, o mantră sau pur şi simplu asupra Sinelui interior. Realizarea acestui deziderat presupune negarea completă a sinelui individual, separat, care reprezintă un obstacol între căutător şi ţelul său, libertatea absolută. Numai când se ajunge la negarea individualităţii aspirantul poate începe să trăiască într-o dimensiune superioară, în care toate lucrurile, inclusiv Sinele individual, sunt unul şi acelaşi aspect. Din această uniune izvorăşte viaţa adevărată, în care se află poarta către eliberarea spirituală. Dacă sunt înţelese din
   (4) antrenament spiritual: dhyana - atingerea domeniului supraconştiinţei şi contactul cu fiinţele spirituale;
   (5) samadhi: realizarea unităţii cu Divinul, cel mai înalt stadiu al dezvoltării spirituale.
   În practica efectivă, unele dintre aceste ramuri sunt practicate împreună, în cadrul unor configuraţii puternice denumite mudre. Acestea reprezintă elemente practice foarte importante care au fost predate în mod tradiţional numai discipolilor cu totul deosebiţi. Mudrele sunt mai eficiente decât orice tehnici de pranayama sau ăsane practicate izolat, de aceea au fost considerate periculoase pentru discipolii care nu erau suficient de pregătiţi. Totuşi, la ora actuală, mudrele sunt predate de diverşi guru din întreaga lume direct acelor discipoli consideraţi sârguincioşi, pentru a satisface necesităţile spirituale crescute ale umanităţii aflate într-o perioadă de criză.
   Mudrele reprezintă tipuri de gesturi care produc o mare putere psihică şi emoţii "spirituale" profunde. Anumite mudre sunt utilizate pentru a controla procesele fiziologice care sunt involuntare, subconştiente. Ele dezvoltă priza de conştiinţă asupra curgerii fluxului de energie vitală (prana) în corpul astral şi îi permit practicantului să ajungă să deţină un control conştient asupra acestuia. Odată atins acest ţel, prăna poate fi trimisă în orice parte a corpului sau chiar transmisă către alte fiinţe (făcând posibilă vindecarea prin mijloace psihice). Multe mudre combină asanele, pranayama şi bandha (vezi capitolul III) într-o singură tehnică. Întrucât fiecare dintre părţile constituente generează propriile efecte benefice, efectul final cumulat poate fi copleşitor. Mudrele sunt importante ca elemente pregătitoare pentru pratyăhăra şi dhărăna; de fapt, ele reprezintă nucleul tehnicilor de trezire a chakrelor. În acelaşi timp, mudrele susţin sănătatea fizică şi mentală.
   O explicaţie detaliată despre mudre va fi oferită în capitolul IV, după indicaţiile privind asanele (capitolul II) şi tehnicile de...


pag. 195-196


   ...patru braţe şi stă pe o antilopă neagră. În interiorul său medităm şi asupra sălaşului Compasiunii, Stăpânul fără de prihană, strălucitor ca Soarele, cu mâini care fac gestul acordării de favoruri şi îndepărtării fricii în cele trei lumi.

   Sutra 24

   • Aici sălăşluieşte Kakina, aurie ca fulgerul abia iscat, exaltată şi binevoitoare; ea are trei ochi şi este binefăcătoarea tuturor. Ea poartă tot felul de podoabe; în două dintre cele patru mâini ţine un laţ şi un craniu, iar cu celelalte două mâini face semnele binecuvântării şi îndepărtării fricii. Inima ei este îmblânzită de nectarul pe care îl bea.

   Sutra 25

   • Shakti (puterea), al cărui trup delicat este aidoma luminii a zece milioane de fulgere, se află în pericarpul acestui Lotus în formă de triunghi. În interiorul triunghiului se află Shiva Linga (vezi sutrele despre chakra Muladhara) cunoscut sub numele de Bana. Acest Linga este ca aurul strălucitor şi pe capul lui există un orificiu minuscul, ca şi cum ai perfora o piatră preţioasă sfredelită. El este sediul plin de splendoare al lui Lakshmi (zeiţa prosperităţii).

   Sutra 26

   • Cel care meditează asupra acestui Lotus al Inimii devine precum Stăpânul Vorbirii; (precum) Ishvara, el este capabil să protejeze şi să distrugă lumile. Acest Lotus este aidoma copacului celest al îndeplinirii dorinţelor, sălaşul lui Shiva. El este înfrumuseţat de Hamsa (aici, Jivatma, sufletul individual), care este precum flacăra stabilă şi conică a unei lumânări într-un loc lipsit de curenţi de aer. Filamentele care îi înconjoară şi împodobesc pericarpul, luminate de tărâmul solar, sunt de o fineţe desăvârşită.

   Sutra 27

   • Fiind cel dintâi dintre yoghini, acela (care meditează asupra Lotusului Inimii] este mai iubit decât cel preaiubit de femei. El este cu desăvârşire înţelept şi plin de haruri nobile. Simţurile lui sunt perfect controlate. Mintea lui, intens concentrată, este adâncită în gânduri legate de Brahman. Discursul lui inspirat curge ca un izvor de apă limpede. El este precum Devata, iubitul lui Lakshma, şi este capabil să pătrundă oricând doreşte în trupul altei fiinţe.

   Chakra Vishuddha

   • La nivelul gâtului se află Lotusul numit Vishuddha, pur şi de un purpuriu cu nuanţe violet. Toate cele şaisprezece vocale strălucitoare de pe cele şaisprezece petale ale sale, de un roşu intens, sunt clar vizibile pentru cel cu mintea iluminată. În pericarpul acestui Lotus se află Tărâmul Eteric, circular şi alb ca Luna plină. Pe un elefant alb ca neaua stă Bija lui Ambara (Tărâmul Eteric; Bija sa este "Ham"), de culoare albă.

   Sutrele 28 şi 29

   • Din cele patru braţe ale lui Bija, două ţin un laţ şi o ţepuşă, iar celelalte două fac gesturile de a acorda favoruri şi a îndepărta frica. Acestea îi sporesc frumuseţea. Pe genunchii lui sălăşluieşte de-a pururi marele Deva alb ca neaua, cu trei ochi...


pag. 272-273


   Ca rezultat al acestei practici, starea mea fizică şi fiziologică a început să se schimbe. Suferisem adesea de tulburări gastrice şi îmi supurau urechile. De asemenea, eram foarte nervos şi afectat de vremea rea, atât la nivel fizic, cât şi mental. După şase luni de practică yoga, aceste probleme au dispărut.
   Pe măsură ce practicam, am început să observ senzaţii noi. Simţeam o mâncărime la nivelul coccisului, furnicături pe frunte şi în creştetul capului şi o fierbinţeală în abdomenul inferior. În jurul coccisului auzeam un bâzâit ca de albine. În viaţa de zi cu zi, simţul meu olfactiv a devenit atât de sensibil, încât nu mai suportam mirosurile urâte.
   Aceste stări s-au menţinut două sau trei luni. într-o zi, pe când meditam dinaintea altarului, ca de obicei, am simţit o fierbinţeală puternică în abdomenul inferior şi am văzut acolo o lu¬mină de un roşu întunecat, rotundă ca o minge de foc gata să explodeze în mijlocul unui abur alb. Brusc, o putere incredibilă a ţâşnit pe coloana mea vertebrală şi a urcat până în creştetul capului; deşi nu a durat decât o secundă sau două, corpul meu s-a ridicat câţiva centimetri de la podea. Eram îngrozit. Trupul întreg îmi ardea; o durere puternică de cap nu m-a lăsat să fac nimic în ziua aceea. Starea febrilă a persistat încă două sau trei zile. Aveam senzaţia că o să-mi explodeze capul de atâta energie. Doar aplicându-mi lovituri uşoare în jurul "porţii lui Brahman" din creştetul capului am reuşit să îmi revin.
   Atunci am experimentat pentru prima oară cum e când kundalini shakti urcă până în creştetul capului prin sushumnă. Nu m-am confruntat cu prea multe dificultăţi fizice sau mentale, cum se spune că se întâmplă adesea în timpul acestei experienţe, probabil pentru că, din fericire, la mine poarta lui Brahman era deja deschisă, aşa că shakti a putut să iasă în dimensiunea astrală.

   Trezirea chakrei Svsdhisthana

   Senzaţia de fierbinţeală pe care am avut-o în jurul chakrei Svadhisthana în timpul practicii iniţiale a tehnicilor de pranayama, cu câteva luni înainte de trezirea lui kundalini, era un soi de amestec de gheaţă şi foc. Această senzaţie era însoţită de vederea unui abur alb. O lună sau două mai târziu am început să văd în abdomenul meu o minge de foc rotundă şi de un roşu intens. Din acea perioadă am început să am deseori vise profetice, experienţe ESP involuntare (de exemplu, telepatie} şi să mi se îndeplinească spontan dorinţele.
   Se pare că am reuşit să-mi activez Svadhisthana, Manipura şi Sahasrara mai uşor decât celelalte chakre. E posibil ca uşurinţa cu care mi-am activat Svadhisthana să se fi datorat faptului că practicam ascetismul apei încă din copilărie. În tradiţie se spune că există o legătură puternică între Svadhisthana şi apă, întrucât această chakră guvernează principiul şi puterea apei. Multe persoane cu capacităţi psihice excepţionale care practică ascetismul apei reuşesc să-şi trezească chakra Svadhisthana. Mai mult, am observat că indivizii cu puteri psihochinetice sau extrasenzoriale înnăscute, dar necontrolate par să aibă chakra Svădhisthăna activată, într-o măsură mai mare sau mai mică.
   După trezirea acestei chakre am devenit hipersensibil, deopotrivă fizic şi mental. În timpul meditaţiei, cel mai mic zgomot suna ca un tunet şi mă făcea să tresar. Emoţiile mi-au devenit instabile şi intram uşor într-o stare de surescitare. Această etapă este uneori numită "stadiul periculos" al practicii yoga, de aceea este în general important să beneficiem de îndrumarea unui guru experimentat. Am reuşit să trec prin această etapă fără prea multe probleme, călăuzit de cele două mame ale mele şi ajutat de ceea ce aş putea numi protecţie divină.

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun