Telefon: 0723 370 540

 Totul despre Yoga • ghidul complet al poziţiilor yoga - Christina Brown

Totul despre Yoga • ghidul complet al poziţiilor yoga - Christina Brown

56,00 RON 58,90 RON
Disponibilitate: În Stoc
  Yoga este arta de a învăţa să vă întoarceţi la voi înşivă. Este aflarea limitelor, extinderea graniţelor şi capacitatea de a vă relaxa cu adevărat, fiind voi înşivă. Înseamnă să vă găsiţi timp pentru a vă aminti cine sunteţi, dar aţi uitat, în timp...
Cu TVA: 56,00 RON
Cod produs: carte

  Yoga este arta de a învăţa să vă întoarceţi la voi înşivă. Este aflarea limitelor, extinderea graniţelor şi capacitatea de a vă relaxa cu adevărat, fiind voi înşivă. Înseamnă să vă găsiţi timp pentru a vă aminti cine sunteţi, dar aţi uitat, în timp ce sunteţi prinşi în vârtejul unei vieţi grăbite, accelerate. La nivel fizic, la fel ca în viaţă, când sunteţi dezechilibraţi, nu vă simţiţi bine. Când vă simţiţi ca şi cum v-aţi putea răsturna în orice clipă, nici nu sunteţi în siguranţă, nici nu vă simţiţi confortabil. Unul dintre motivele pentru care popularitatea practicii yoga a crescut dramatic este că ea vă ajută să vă simţiţi armonioşi, integraţi şi deplini. Pe măsură ce învăţaţi cum să vă găsiţi centrul într-o poziţie (sau postură) yoga, veţi învăţa să vă găsiţi centrul şi în alte domenii ale vieţii. De fapt, învăţând să executaţi o poziţie yoga, învăţaţi să vă descurcaţi mai bine cu evenimentele vieţii.

Editura: Adevar Divin

Autor: Christina Brown

Format: 14x18 cm.

Număr de pagini: 400

Greutate: 625 gr.

Anul apariției: 2016

ISBN: 978-606-8420-69-1

   Partea întâi
Introducere ... 6

   Partea a doua
Practica ... 26
Practici preliminare ... 30
Poziţii stând în picioare ... 44
Poziţii şezând pe scaun sau pe podea ... 98
Poziţii răsucite şi pentru tonifierea abdomenului ... 174
Poziţii de echilibru pe braţe ... 212
Poziţii cu îndoirea coloanei vertebrale în spate ... 236
Poziţii inversate ... 278
Relaxare ... 308
Pranayama ... 314
Sigilii-mudre ... 330
închiderile interne ale energiei - bandha ... 336
Practici yoghine de curăţare - kriya ... 342

   Partea a treia
Yoga cu focalizare specială ... 350

   Partea a patra
Găsirea stilului potrivit de yoga ... 376

Glosar ... 392
Index ... 394

Poziţiile (asana)

   Asanele sunt poziţii sau posturi yoga care reechilibrează corpul. Ele aduc tărie zonelor slabe ale corpului şi calmează zonele tensionate. Ele vă oferă un antrenament exterior, dar cu beneficiul suplimentar al unei lucrări lăuntrice. Nu creează doar spaţiu în corpul fizic, ci vă oferă o senzaţie de spaţiu fizic. Eliberând corpul exterior - corpul fizic, muşchii, oasele, tendoanele, ligamentele şi organele viscerale - poziţiile (asana) edifică şi controlează prana sau forţa vitală a energiilor subtile ale corpului - energii care sunt mai fine şi mai subtile decât cele ale corpului fizic pe care îl putem vedea. Se consideră că poziţiile (asana) purifică şi vindecă trupul, precum şi acele energii subtile. Hatha yoga este o valoroasă medicină preventivă pe care o puteţi practica singuri, acasă.
   Primul lucru pe care oamenii mi-l spun când află că eu predau yoga este: "Nu sunt destul de flexibil(ă) pentru yoga." Adeseori le spun: "Acesta este motivul pentru care
noi, ceilalţi, o facem!" Nu permiteţi ca anchilozarea corpului vostru să devină o scuză pentru a nu începe să practicaţi yoga. Ar trebui să începeţi să practicaţi în orice situaţie v-aţi afla acum. Nu vă judecaţi practica prin cât de mult vă puteţi sau nu vă puteţi întinde. Nu trebuie niciodată să vă simţiţi "nelalocul vostru" fiindcă nu puteţi păstra o poziţie mai mult timp sau pentru că nu corespunde perfect unei imagini. Practicaţi extinderea conştientizării întregului corp. Mai mult decât să vă menţineţi echilibrul într-o poziţie, căutaţi să simţiţi graţie în timp ce respiraţi, începeţi doar călătoria. Niciodată nu ştiţi unde s-ar putea să vă ducă.
   Folosesc termenul "cumpana" sau "margine" pentru a descrie punctul în care apare provocarea puternică într-o postură şi în care simţiţi că aţi atins o nouă frontieră. Este punctul dintre confort şi disconfort, când simţiţi că aţi ajuns la limită. Veţi vedea că acest punct diferă de la o zi la alta. Puteţi observa că această cumpănă fizică este diferită de cumpăna voastră mentală. Fiţi flexibili şi adaptaţi-vă practica pentru a le onora pe amândouă. Lucraţi încet pe măsură ce vă apropiaţi de cumpănă. în timp ce plutiţi pe acolo, prin jurul ei, corpul vostru se va relaxa iar în cele din urmă se va deschide şi vă va prezenta o nouă cumpănă. Aşteptaţi sugestia lăuntrică. Nu vă repeziţi ca un taur la poartă - ar fi o lipsă de respect. Aveţi răbdare şi aşteptaţi până când corpul vă permite.
   Păstraţi-vă mintea în prezent, în timp ce practicaţi. Lăsaţi-vă mintea să fie absorbită de ceea ce faceţi şi de senzaţiile subtile oferite de corpul vostru. Practica va deveni curând un fel de conversaţie cu corpul vostru. Reflectaţi, respectaţi, răspundeţi.

   Cum să practicaţi

   În această carte, vă oferim instrucţiuni pentru versiunea completă a fiecărei poziţii, dar reţineţi că nu există poziţie sau postură "perfectă". Fiecare persoană îşi poate găsi propria cale de a executa o poziţie pentru a-şi întări sănătatea. Fiecare stare specială corp-minte are propriile sale nevoi şi aceste nevoi diferă de la o zi la alta, şi chiar de la un minut la altul. Nu fiţi dezamăgiţi dacă nu puteţi reproduce perfect poziţia din fotografie. în general, în această carte vă vom arăta varianta completă (şi cea mai dificilă) a fiecărei poziţii.

1. Închiderea Rădăcinii

   Mula Bandha închiderea Rădăcinii este o contracţie a muşchilor perineali, care sunt localizaţi în regiunea dintre anus şi organele genitale. Hatha Yoga Pradipika o descrie astfel: "apăsaţi scrotul cu călcâiul, contractaţi anusul." închiderea Rădăcinii controlează apana, energia descendentă aflată în zona abdominală inferioară, şi astfel împiedică prana să scape în jos. Este folosită în practicarea poziţiilor în Ashtanga Vinyasa (pagina 385), ajutând la cultivarea căldurii interne. Practicarea închiderii Rădăcinii echilibrează sistemele simpatic şi parasimpatic, îmbunătăţeşte starea de sănătate a sistemului reproducător şi măreşte puterea de păstrare a energici sexuale la bărbaţi. De asemenea, se spune că închiderea Abdominală are un efect puternic asupra corpului psihic, declanşând trezirea energiei Kundalini.

   Tehnica

   Pentru a executa închiderea Rădăcinii, plafonul pelvian dintre anus şi organele genitale ar trebui să fie contractat şi tras spre interior şi în sus. Este greu să facem deosebirea între sfincterul anal, muşchii perineali şi muşchii din interiorul cavităţii pelviene. în general, oamenii simt că totul este încordat în sus, dar prin practică veţi învăţa să izolaţi şi să trageţi în sus doar muşchii perineali. Acest lucru este mai uşor pe inspiraţie. La început, practicaţi în poziţia şezând, apoi începeţi să încorporaţi închiderea Rădăcinii în îndoirile în faţă şi în poziţiile în picioare. Cu timpul, veţi putea folosi această închidere în toate poziţiile yoga.

   2. Închiderea Bărbiei

   Jalandhara Bandha Închiderea Bărbiei (ilustrată în dreapta) este a treia dintre închiderile principale. Ea reglează curgerea praneiîn zona gâtului, în Hatha Yoga Pradipika se spune că "închiderea Bărbiei distruge bătrâneţea şi moartea şi opreşte curgerea în jos a nectarului în focul vieţii". Textul ne mai spune că ar trebui folosită la sfârşitul inspiraţiei (rechaka). într-adevăr, închiderea Bărbiei este esenţială pentru practicarea oricărei tehnici pranayama în care ne ţinem respiraţia (kumbaka). Apoi, prin reglarea curgerii pranei către cap, previne durerile de cap, ameţeala şi un număr de afecţiuni ale ochilor, gâtului şi urechilor, care altfel ar putea să apară şi să evolueze.

   Tehnica
   Închiderea Bărbiei se execută prin tragerea bărbiei în şaua dintre clavicule, întinzând astfel ceafa. Această poziţie modifică forma gâtului şi încetineşte respiraţia. Observaţi că gâtul ar trebui să se îndoaie în mod firesc, fără să-l forţăm ori să-l încordăm.

   3. Marea Închidere

   Maha Bandha Marea închidere (de asemenea, ilustrată în stânga) este o combinaţie între primele trei închideri (bandha). Ea poate fi folosită în timpul exerciţiilor pranayama şi ca tehnică pregătitoare pentru meditaţie.

   Tehnica
   Executaţi mai multe serii de respiraţii profunde, cum ar fi Respiraţia încălzitoare (pagina 322). Apoi expiraţi complet. Activaţi închiderea Rădăcinii (pagina 340), închiderea Abdominală (pagina 338) şi închiderea Bărbiei (pagina 340). După mai multe secunde, daţi drumul celor trei închideri, ridicaţi bărbia şi inspiraţi profund. Repetaţi încă de câteva ori.


Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Nota: Rău           Bun